۲۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۱۹
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85595757
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اجرای پویش "‌خرید امن" در زنجان آغاز شد

۲۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۱۹
کد خبر: 85595757
اجرای پویش "‌خرید امن" در زنجان آغاز شد

زنجان - ایرنا - رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان از آغاز اجرای پویش "خرید امن" در زنجان به مدت یک هفته خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس زنجان، سرهنگ سید احمد موسوی روز شنبه با بیان این مطلب، افزود: با توجه به افزایش جرایم اینترنتی در حوزه اقتصادی و خریدهای اینترنتی در سال‌های اخیر، هر ساله پویشی با عنوان خرید امن توسط پلیس فتا فراجا به صورت سراسری در کشور برگزار می‌شود.

وی، هدف از اجرای این پویش را پیشگیری از آسیب‌های ناشی از کلاهبرداری های مالی در فضای مجازی به منظور ارتقای آگاهی های اجتماعی در خصوص شیوه صحیح خرید امن بیان کرد.

موسوی اظهار داشت: در برگزاری این پویش، موضوعاتی مانند کلاهبرداری از طریق درج آگهی های جعلی در سایت‌های آگهی محور و واسط (نظیر سایت دیوار)، ارسال پیام‌های جعلی حاوی لینک تحت عناوین مختلف (یارانه معیشتی، طرح حمایتی رئیس جمهور) و آگهی های جعلی تحت عنوان کاریابی به منظور سوء‌استفاده از افراد جویای کار مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان به شهروندان و کاربران فضای مجازی توصیه کرد: حتما نکات لازم در خصوص خریدهای اینترنتی را رعایت کرده و با جستجوی هشتگ خرید_امن (# خرید_امن) در شبکه‌های اجتماعی، محتوای آموزشی و پیشگیرانه پلیس فتا را برای خرید امن مشاهده و دریافت کنند.

وی گفت: شهروندان در صورت نیاز می‌توانند طی تماس با شماره ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت های سایبری از کارشناسان پلیس فتا راهنمایی و مشاوره لازم را دریافت کنند.

کشف بیش از ۲۰۰ هزار نخ سیگارت قاچاق در زنجان

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان زنجان گفت: در پی توقیف یک دستگاه خودرو شاسی بلند "جک"، بیش از ۲۰۰ هزار نخ سیگار قاچاق کشف شد.

سرهنگ محمد مهدی خانی افزود: پلیس با اقدامات اطلاعاتی از انتقال کالای قاچاق به وسیله یک دستگاه خودروی شاسی بلند جک مطلع شد و اقدامات لازم را در خصوص توقیف آن عملیاتی کرد.

وی اظهار داشت: ماموران پس از اعزام به آزادراه زنجان – قزوین، خودروی جک حامل کالای قاچاق را شناسایی و پس از متوقف کردن در بازرسی از آن ۲۰۰ هزار نخ سیگارت قاچاق، فاقد مدارک معتبر گمرکی را کشف کردند.

مهدی‌خانی تصریح کرد: در این عملیات یک نفر دستگیر و خودروی توقیفی پس از تشکیل پرونده به منظور سیر مراحل قانونی روانه پارکینگ شد.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان زنجان با تاکید بر عزم جدی پلیس در برخورد با قانون شکنان، گفت: پلیس به صورت شبانه روزی آماده دریافت اخبار و اطلاعات از طریق مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha