۲۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۰۴
کد خبر: 85595814
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چین عبور ناوهای آلمانی از تنگه تایوان را «تحریک‌آمیز» خواند

تهران- ایرنا- چین عبور ناوهای آلمانی از تنگه تایوان را اقدامی «تحریک‌آمیز» و «افزایش‌دهنده خطرهای امنیتی» اعلام و تاکید کرد که ارتش پکن آماده پاسخ به هرگونه تهدید و تحریک از سوی دیگران است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری ارتش چین، کاپیتان لی شی سخنگوی فرماندهی بخش شرقی ارتش چین امروز شنبه در واکنش به بزرگ‌نمایی آلمان نسبت به عبور ناوچه «اف‌جی‌اس بادن-وورتمبرگ» (FGS Baden-Württemberg) و کشتی پشتیبانی «فرانکفورت ام ماین» (FGS Frankfurt) نیروی دریایی این کشور از تنگه تایوان، این اقدام را تحریک‌آمیز دانست و آن را محکوم کرد.

وی اضافه کرد: نیروهای دریایی و هوایی ارتش چین تمام حرکات کشتی‌های نیروی دریایی آلمان را در طول این مسیر رصد و پایش خواهند شد.

لی افزود: «اقدامات آلمان ریسک‌های امنیتی را افزایش داده و پیام‌های اشتباهی ارسال کرده است».

وی ادامه داد: نیروهای فرماندهی بخش شرقی ارتش چین همواره در آماده‌باش کامل خواهند بود و آماده پاسخگویی به هرگونه تهدید و تحریک از سوی دیگران هستند.

به گزارش رسانه‌های آلمانی، عبور ۲ ناو آلمانی در چارچوب یک اقدام نمایشی از سوی برلین برای نشان دادن حضور نظامی خود در منطقه «هند-آرام» است و عبور این ناوها از تنگه تایوان که یک آبراه حساس محسوب‌ می‌شود، نوعی پیام به جامعه جهانی در خصوص حمایت آلمان از آزادی ناوبری در این منطقه تلقی می‌شود.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha