۲۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۲۰
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85595832
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح بازآفرینی شهری در ۶ شهر خراسان جنوبی تصویب شد

۲۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۲۰
کد خبر: 85595832
طرح بازآفرینی شهری در ۶ شهر خراسان جنوبی تصویب شد

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: طرح بازآفرینی شهری سه محله در ستاد بازآفرینی استان تصویب شد و سه محله هم در ستاد بازآفرینی کشور مراحل پایانی خود را برای تصویب می‌گذارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا عباس‌ زاده روز شنبه در نشست ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان، اظهار کرد: طرح بازآفرینی سه شهر استان با ۱۲۵ هکتار در استان مصوب شد و اکنون در ستاد بازآفرینی کشور مراحل پایانی خود را می‌گذارند.

وی بیان کرد: همچنین در این جلسه محدوده مصوب بازآفرینی در شهرهای شوسف، مود و سربیشه با وسعت ۸۱ هکتار بررسی و مصوب شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: یکی از مهمترین بخش‌هایی که در مدیریت شهری در سطح استان و کشور اهمیت دارد، بازآفرینی نقاط هدف شهری است.

وی با بیان اینکه برای زیست بهتر مردم لازم است بافت‌های ناکارآمد شهری بازآفرینی و آماده شوند، افزود: در ۹ شهر استان از قبیل بشرویه، بیرجند، نهبندان، قاین، سرایان، فردوس، خوسف، گزیک و قهستان با هزار و ۷۳ هکتار و جمعیت پذیری ۳۳۰ هزار نفر طرح‌های مصوب برای بازآفرینی شهری داریم.

عباس زاده گفت: اکنون بیش از ۳۳ درصد جمعیت شهری استان در بافت ناکارآمد و فرسوده ۹ شهر استان سکونت دارند.

وی عنوان کرد: برای تصویب محلات بازآفرینی شهری شاخص‌های ۲۴ گانه مصوب ابلاغی شورای عالی شهرسازی و معماری وجود دارد که محلات براساس این شاخص‌ها در استان و کشور انتخاب می‌شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: البته ساماندهی سکونتگاه‌های غیرمجاز را هم در دستور کار داریم که مهمترین معضل ما در این سکونتگاه‌ها ساخت و سازهای غیرمجاز است.

وی اظهار کرد: ستاد بازآفرینی پایدار شهری ماموریت دارد از محل اعتبارات گوناگون برای تامین زیرساخت‌ها در مناطق هدف تصمیم‌گیری کند.

عباس‌ زاده با بیان اینکه در چند سال اخیر ۸۸ پروژه بازآفرینی شهری با اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال در محلات هدف تعریف شده است گفت: از این تعداد ۶۶ پروژه تحویل شده، هشت مورد در مرحله تحویل و ۱۴ پروژه در دست اجراست.

وی ادامه داد: در مجموع پروژه‌های بازآفرینی شهری در استان ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با اتمام پروژه‌های در دست اجراست پروژه‌های جدید را تعریف خواهیم کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه باید ۱۵ درصد اعتبار مالیات بر ارزش افزوده به محلات هدف بازآفرینی اختصاص یابد گفت: سال ۱۴۰۲ از این محل ۲۰۰ میلیارد ریال سهم محلات هدف بازآفرینی بوده که در قالب طرح‌های مختلف هزینه شده‌ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha