۲۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۳۸
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 85595867
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه همدان: بروکراسی اداری مانع بزرگ در تحقق عدالت است

همدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: بروکراسی اداری مانع بزرگ در تحقق عدالت است و باید این رویه که در زندگی مردم نیز تاثیرگذار شده، اصلاح شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی روز شنبه در همایش طرح ملی اعتلاء به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی همدان اظهار کرد: در طول ۴۵ سال گذشته پیشرفت‌های فراوانی داشته‌ایم اما در حوزه عدالت عقب افتادگی هایی داریم.

وی بیان کرد: قوانین دست و پاگیر مانع بزرگ در عقب ماندگی در حوزه عدالت اجتماعی به شمار می رود و این حق مردم است که بدانند در این ۴۵ سال چقدر در زندگی پیشرفت داشته‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه برخی قوانین کشور نیازمند اصلاح و بازنگری است،خاطرنشان کرد: حوزه و دانشگاه باید در این بخش ورود کرده و به تصمیم سازان مشورت بدهند.

امام جمعه همدان خاطرنشان کرد: نیاز است برای اداره کشور در قوانین‌ها تجدید نظر کنیم و از سوی دیگر نیز نباید بیش از اندازه قانون تولید کرد.

وی ادامه داد: ابزارهای عدالت باید در جامعه ایجاد شود تا مردم بدون دغدغه بروکرسی اداری بتوانند مشکلات خود را پیگیری و رفع کنند.

آیت الله شعبانی موثقی خواستار تغییر روش وزارتخانه‌ها در رفع موانع مراجعه کنندگان شد، افزود: اغلب سیستم‌های اداری بازدارنده است وگرنه رئیس جمهور ادوار گذشته وعده صادق داشته‌اند و تلاش فراوانی نیز برای عملی شدن آن شد.

وی اضافه کرد: موانع اداری باید با اصلاح قوانین برداشته شود و امیدواریم مجموعه مسوولان به این مهم توجه کنند.

رئیس دانشگاه آزاد همدان نیز گفت: استفاده از ظرفیت نخبگانی و دانشگاهی در ویژه برنامه اعتلا صورت پذیرفته تا در راستای جهاد تبیین بتوانیم نقش دانشگاه را تعریف کنیم.

غلامرضا خاکسار اظهار کرد: فعالیت‌های دانشگاه آزاد همدان بر اساس سند تحول و تعالی ترسیم شده که در این خصوص تلاش شده تا با استفاده از ظرفیت و پتانسیل بالای این دانشگاه فعالیت‌های چشمگیری را انجام دهیم.

وی، جهاد تبیین را از راهکارهای مهم برای مقابله با تحریف در گفتمان و ارزش‌های انقلاب اسلامی دانست و افزود: برای خنثی‌سازی توطئه‌ها و نقشه‌های شوم دشمنان نظام باید به مسأله «جهاد تبیین» پرداخت.

رئیس دانشگاه آزاد همدان ادامه داد: امروز جهاد اکبر، «جهاد تبیین» است و در این جهاد، از راه و روش و مسلک انسان‌ها تعبیر می‌شود و تأثیر آن بسیار زیاد است. دانشگاه به عنوان یک مرجع علمی و فرهنگی در کشور باید با همه ظرفیت‌ها در این زمینه ایفای نقش نماید.

خاکسار ضمن ابراز امیدواری از بهره‌برداری جلسات و فوق‌برنامه‌های پیش‌بینی شده در همایش فوق به میزبانی دانشگاه آزاد استان همدان، گفت: خصوص موضوع «جهاد تبیین»، تمام ظرفیت‌های دانشگاه آزاد برای عملیاتی نمودن برنامه‌های دانشگاه‌های استان در این راستا به کار گرفته می‌شود که در همین راستا امروز این همایش با محوریت «جهاد تبیین» در دستور کار قرار گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha