۲۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۰۴
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 85595874
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استقبال از ورزشکاران اصفهانی حاضر در مسابقات المپیک و پارالمپیک

اصفهان- ایرنا- ورزشکاران و نمایندگان شایسته اصفهانی حاضر در مسابقات المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس روز شنبه مورد استقبال مردم و جامعه ورزش استان قرار گرفتند.

به گزارش ایرنا، در آیین استقبال از نمایندگان شایسته ورزش اصفهان در مسابقات المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس که در سالن گلستان شهدای این شهر برگزار شد، مسوولان اداره ورزش و جوانان و رییسان هیات‌های ورزشی استان حضور داشتند.

استقبال از ورزشکاران اصفهانی حاضر در مسابقات المپیک و پارالمپیک

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان در این مراسم گفت: ارزش‌های معنوی و اخلاقی همپای توانمندی‌ جسمی و فیزیکی در ورزشکاران ما موج می‌زند و اهمیت این ارزش‌ها اگر بیشتر از کسب مدال نباشد، کمتر هم نیست.

سیدمهدی صدری افزود: مسابقات المپیک و پارالمپیک بعدی چهار سال آینده در لُس آنجلس آمریکا برگزار خواهد شد و امیدواریم ورزشکاران ما در آن عرصه نیز با غیرت، همیت و هویت ایرانی خود، افتخارات بیشتری را برای کشورمان کسب کنند.

وی خاطرنشان کرد: ۲ نفر از مربیان و سرمربیان اصفهانی در مسابقات پاریس، ورزشکاران را همراهی کردند اما با اینکه مربیان نیز همپای ورزشکاران تلاش می‌کنند، تلاش‌ آنها آنگونه که باید، دیده نمی‌شود.

به گزارش ایرنا، آیین استقبال از نمایندگان شایسته ورزش اصفهان در مسابقات المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس با عنوان «سرافرازان خوش آمدید» در سالن گلستان شهدای اصفهان برگزار شد.

بازی‌های المپیک سی و سوم از روز ششم مرداد در پاریس آغاز شد و فاطمه امینی در رشته تیراندازی و فرزانه فصیحی در رشته دوی سرعت تنها نمایندگان اصفهان در المپیک پاریس بودند که در این آوردگاه بین‌المللی بدون مدال به کار خود پایان دادند.

در پارالمپیک پاریس، کاروان ایران با نام «فرزندان ایران» با کسب ۲۵ مدال، رکورد بیشترین مدال در اداوار این بازی‌ها را شکست و سهم ورزشکاران مرد ۱۸ مدال، سهم زنان ۶ مدال و یک مدال هم سهم مشترک مردان و زنان(میکس کامپوند تیر و کمان) بود.

بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس بطور رسمی از چهارشنبه، هفتم شهریور آغاز شد که کاروان ورزش جانبازان و توانیابان و نابینایان و کم‌بینایان ایران با نام «فرزندان ایران» با ۶۶ ورزشکار در ۱۰ رشته ورزشی در این رقابت‌ها شرکت کرد.

پس از ۱۱ روز رقابت، در پایان این بازی‌ها، کاروان کشورمان با کسب هشت مدال طلا، ۱۰ نقره و هفت برنز و مجموع ۲۵ مدال در رده چهاردهم پارالمپیک ۲۰۲۴ قرار گرفت.

در رقابت‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس، شاهد تاریخ‌سازی نمایندگان ورزش اصفهان در این مسابقات بودیم که موفق شدند با ۶ نماینده در کسوت ورزشکار و یک نماینده در کسوت مربی در بزرگترین آوردگاه ورزش دنیا حاضر شوند که حاصل آن کسب پنج نشان ارزشمند بود.

در این رقابت‌ها هاجر صفرزاده در پارادو و میدانی مدال نقره، سید میثم بنی طبا در پاراجودو مدال نقره، هادی نوری در میکس کامپوند مدال نقره، حامد حق شناس در پاراتکواندو مدال برنز و علیرضا مختاری در ماده پرتاب وزنه مدال برنز کسب کردند.

به گزارش ایرنا، المپیک ۲۰۲۴ پاریس از پنج تا ۲۱ اَمرداد(۲۶ جولای تا ۱۱ آگوست) و پارالمپیک نیز از هفتم تا ۱۸ شهریور(۲۸ آگوست تا هشت سپتامبر) برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha