۲۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۰۵
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85595933
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روحانی اهل سنت: هفته وحدت حاصل آینده‌نگری امام راحل بود

گنبدکاووس- ایرنا- امام جمعه «نگین‌شهر» از توابع آزادشهر با تاکید براینکه گذر زمان اهمیت نام‌گذاری هفته وحدت را برای جهان اسلام بیشتر آشکار می‌کند گفت: این نامگذاری، حاصل آینده‌نگری امام راحل بر پایه آموزه‌های دینی، قرآنی و سنت پیامبر(ص) بود.

آخوند ابوبکر خوجملی روز شنبه در آستانه بزرگداشت هفته وحدت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هفته وحدت با مرور زمان نه تنها کم رنگ نشده بلکه ضرورت آن در شرایطی که قدرت‌های مستکبر از راه‌های گوناگون جهان اسلام را آماج حملات نظامی و فرهنگی قرار دادند، بیشتر احساس می‌شود.

وی افزود: هفته وحدت که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز قرار دارد فرصتی برای مرور شرایط جهان اسلام از سوی مسلمانان و بزرگان اهل تشیع و تسنن است.

دستیار استاندار گلستان در امور اهل سنت با تاکید بر فراوان بودن راهکارهای وحدت، گفت: بر اساس آموزه‌های دینی به ویژه آنچه قرآن برای مردم بیان می‌کند، پایه و اساس ایجاد وحدت، ایمان و عمل صالح است.

خوجملی ضرورت نخست تحکیم وحدت را تقویت ایمان و تقوای الهی دانست و بیان کرد: مرحله دوم تحکیم وحدت گفت و گو بین پیروان مذاهب اسلامی است به این معنی که فقها مسائلی که بین مردم مطرح می‌شود را پالایش کنند.

وی ادامه داد: ریشه بیشتر مسائل و ذهنیت‌هایی که مذاهب نسبت به یکدیگر دارند، حرف‌های کوچه بازاری، شنیده‌ها و گفته‌هاست که گفت و گو و تقویت مشترکات، می‌توان وحدت را در جامعه تحکیم بخشید.

روحانی اهل سنت: هفته وحدت حاصل آینده‌نگری امام راحل بود

امام جمعه اهل سنت نگین شهر گفت: اهل تشیع و تسنن اشتراکات زیادی در اصول کلامی مانند اعتقاد به خدا، پیامبر(ص)، قرآن و قبله واحد و یا محبت به اهل بیت پیامبر(ص) دارند که می‌توان بر آنها تکیه کرد.

خوجملی راهکار دیگر تحکیم وحدت را اجتناب از توهین به مقدسات اعلام کرد و افزود: یکی از توصیه‌های رهبر معظم انقلاب احترام به مقدسات یکدیگر است.

وی تاکید کرد: اگر جهان اسلام وحدت داشت رژیم غاصب صهیونیستی جرات نمی‌کرد اینگونه به خط مقدم جهان اسلام، فلسطین و غزه تعرض کند و این همه کودک، زن، پیر و جوان را به خاک و خون بکشد.

روحانی اهل سنت گلستان گفت: اگر جهان اسلام حول مساله فلسطین با هم متحد شوند نقشه دشمنان را خنثی می‌کنند و از آن طرف هم یک اقدام بازدارنده در مقابل رژیم صهیونیستی خواهد بود که این همه به جنایات خودش ادامه ندهد.

از ۱۲ ربیع الاول سالروز ولادت حضرت محمد (ص) به روایت اهل سنت تا ۱۷ ربیع الاول سالروز ولادت حضرت محمد (ص) به روایت شیعیان به عنوان هفته وحدت نام‌ گذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha