فرماندار مهاباد: علت اصلی تصادفات محور بوکان، خطای انسانی است

مهاباد- ایرنا- فرماندار ویژه مهاباد با اشاره به اینکه جاده مهاباد - بوکان فرعی است، گفت: علت اصلی تصادفات در این مسیر، خطاهای انسانی و عدم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن عباسی روز شنبه در جلسه شورای ترافیک شهرستان مهاباد افزود: تمام اقدامات ایمن سازی که در حیطه شهرستان بوده صورت گرفته و مابقی امور آن مرتبط به اداره کل راهداری بوده که باید در اسرع وقت انجام دهد.

وی با بیان اینکه تعریض این جاده نیاز به اعتبارات ملی دارد، اضافه کرد: نقاط حادثه خیز و پیچ های خطرناک این مسیر صورت گرفته و نصب تابلو نیز با وجود مکاتبات با اداره کل راهداری تاکنون بدون نتیجه بوده است.

فرماندار ویژه مهاباد بیان کرد: مسیر اصلی دسترسی به بوکان از طرف جاده مهاباد، میاندوآب به بوکان بوده و محور برهان یک جاده فرعی است که تردد در آن به ویژه توسط رانندگان خودروهای سنگین منجر به تصادفات زیادی در این مسیر شده است.

تمام پروژه های ترافیکی شهرداری مهاباد پیش از پایان فصل کاری افتتاح خواهد شد

شهردار مهاباد هم اظهار کرد: هم اکنون عملیات احداث سه کمربندی با هدف کاهش بار ترافیکی در سطح شهرستان در دست اقدام است.

بابک رستم پور ادامه داد: کمربندی صبح مکریان با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی طی یک ماه آینده تکمیل شده و کمربندی پیام نور به منطقه فجر نیز با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی بدون وقفه در دست احداث است.

وی گفت: همچنین تکمیل فاز دوم کمربندی آزادگان و ادامه طرح تاج سد نیز به ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده و عملیات اجرایی احداث پل آزادگان به جانبازان نیز آغاز شده است.

وی با قدردانی از همکاری شرکت توزیع برق یادآور شد: تعویض روشنایی ورودی های شهر و معابر به چراغ های ال ای دی نیز صورت گرفته است.

به گزارش ایرنا، محور مهاباد به بوکان (جاده برهان) ۶۵ کیلومتر طول دارد و به علت وجود پیچ‌های خطرناک تردد اتوبوس و کامیون و سبقت در ۸۰ درصد این مسیر ممنوع است.

این مسیر به علت آنکه ارتباط دهنده استان‌های کردستان و آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود، همواره یکی از پرترددترین مسیرهای جنوبی استان آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود و حذف نقاط حادثه‌خیز و افزایش عرض آن در کاهش حوادث رانندگی از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha