درباره «دانشنامه حقوق ایران»؛

تلاشی ماندگار برای شناساندن مبانی حقوق ایران

۲۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۱۹
کد خبر: 85595964
حمیدرضا علومی یزدی | دانشیار دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی
تلاشی ماندگار برای شناساندن مبانی حقوق ایران

تهران- ایرنا- دانشنامه حقوق ایران که با همت استادانی چون کاظم موسوی بجنوردی و مصطفی محقق داماد در دست تدوین است و اکنون نخستین مجلد آن به زیور طبع آراسته شده تلاشی ماندگار و بی‌نظیر در حوزه شناختن و شناساندن مبانی حقوقی ایران است و بی‌تردید یگانه و ماندگار چراغ راه جامعه علمی و حقوقی کشور خواهد بود.

حقوق را علم بدانیم، فن یا هنر بی‌تردید ابزار کاوش، کاربست یا ارائه آن زبان است. مفاهیم و واژگان‌های تخصصی در حقوق از این‌ روست که اهمیت صدچندان می‌یابند و حقوق‌دان بدون اطلاع دقیق و صحیح از این مفاهیم قادر به فعالیت نخواهد بود. دانشنامه‌نویسی که سنت پسندیده علمی برای همه رشته‌هاست درباره حقوق اهمیت و ضرورتی بیشتر می‌یابد و حقوق‌دانان را با مفهوم دقیق کلیدواژه‌ها و اصطلاحات حقوقی آشنا می‌کند. دانشنامه‌ها که محصول انباشت تجارب و چکیده مطالعات انجام شده در آن رشته است نه‌تنها ابزار علمی، پژوهشی و کاربستی برای اهل آن علم است، بلکه دریچه ورود و نقشه راهنمای پژوهشگران و اندیشه‌ورزانی است که می خواهند به ساحت موضوع جدیدی وارد شوند و یا به مطالعات میان‌رشته‌ای بپردازند.

تلاشی ماندگار برای شناساندن مبانی حقوق ایران
حمیدرضا علومی یزدی دانشیار دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی

مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی که چراغ این سنت حسنه را در این مرزوبوم برافروخته است، بی‌تردید از جان روشن و ضمیر آگاه عالمان ژرف‌اندیشی فراتر از زمان و مکان مایه می‌گیرد که سزاوار ستایش و سپاس هستند. دانشنامه حقوق ایران که با همت استادانی چون کاظم موسوی بجنوردی و مصطفی محقق داماد در دست تدوین است و اکنون نخستین مجلد آن به زیور طبع آراسته شده تلاشی ماندگار و بی‌نظیر در حوزه شناختن و شناساندن مبانی حقوقی ایران است که بی‌تردید یگانه و ماندگار چراغ راه جامعه علمی و حقوقی کشور خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha