۲۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۱۵
کد خبر: 85595972
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید قم را دربرمی گیرد

۲۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۱۵
کد خبر: 85595972
رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید قم را دربرمی گیرد

قم- ایرنا- مدیرکل هواشناسی قم گفت: از امروز بعدازظهر تا صبح فردا، رگبار و رعدوبرق همراه با وزش باد شدید این استان را دربرمی گیرد؛ انتظار می‌رود با فعالیت این سامانه، دمای هوا ۵ تا ۶ درجه کاهش یابد.

مهران حیدری روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، امروز آسمان قم قسمتی ابری در برخی ساعات همراه با وزش باد به نسبت شدید و گردوخاک و افزایش ابر و در پاره‌ای نقاط رگبار و رعدوبرق پراکنده خواهد بود.

وی اضافه کرد: سمت ‌باد شمال غربی و سرعت آن ۵۰ تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

وی ادامه داد: روز یکشنبه نیز آسمان صاف تا قسمتی ابری و در برخی ساعات وزش باد و گردوخاک در برخی نقاط افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ خواهد داد؛ سمت ‌باد شرقی و سرعت آن نیز ۳۵ تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی می‌شود.

حیدری با بیان این‌که فعالیت این سامانه موجب کاهش ۵ تا ۶ درجه‌ای دمای هوا خواهد شد، خاطرنشان کرد: برای روز دوشنبه نیز آسمان صاف تا قسمتی ابری در برخی ساعات وزش باد و غبارآلود خواهد بود؛ سمت ‌باد شرقی و سرعت آن ۱۵ تا ۳۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

به گفته وی، کمینه و بیشینه دمای استان قم در ۲۴ ساعت گذشته به ترتیب مربوط به دستجرد با ۱۸ و کوه سفید با ۳۹.۲ درجه سانتی‌گراد بود.

در استان قم ۱۰۹ ایستگاه هواشناسی شامل ۱۲ ایستگاه سینوپتیک خودکار و ۲ ایستگاه جاده‌ای، ۵۲ ایستگاه باران‌سنج خودکار، ۳۵ ایستگاه باران‌سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح‌سنج که وضعیت سطح و دبی رودخانه‌ها را اندازه می‌گیرد، فعال است.

شهروندان برای کسب آخرین اطلاعات هواشناسی کشور می‌توانند با سامانه گویای هواگو با شماره تلفن ۱۳۴ تماس بگیرند و یا به تارنمای اداره کل هواشناسی استان قم به نشانی اینترنتی www.ghommet.ir مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha