۲۲۹ هزار تماس با اورژانس یزد برقرار شد؛ چهار درصد تماس‌ها مزاحمت تلفنی است

یزد- ایرنا - رئیس سازمان اورژانس استان یزد از ثبت ۲۲۹ هزار و ۱۰۱ مورد تماس با اورژانس استان در یکسال گذشته خبر داد و گفت: در مجموع چهار درصد تماس‌ها با این مرکز مزاحمت تلفنی بوده است.

به گزارش ایرنا، دکتر "سید محمد جواد میرجلیلی" روز شنبه به مناسبت سالگرد تاسیس اورژانس(۲۶ شهریورماه) در جمع خبرنگاران افزود: از مجموع ماموریت های یاد شده ۸۶ هزار و ۴۵۳ مورد منجر به ماموریت شد و از این تعداد ۸۱ هزار نفر خدمات دریافت کردند.

وی با بیان اینکه هشت هزار و ۱۴۴ مورد (چهاردرصد) تماسها مزاحمت تلفنی بوده، اظهار کرد: در مجموع ۷۵ درصد تماس ها با اورژانس منجر به ماموریت می شود.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت ۲۴ هزار و ۳۰۸ ماموریت ها مربوط به تصادفات بود که می توان گفت حدود ۷۰ درصد ماموریتهای اورژانس منجر به اعزام به بیمارستان و مراکز درمانی می‌شود.

میرجلیلی تصریح کرد: در مدت یاد شده ۸۹ ماموریت هوایی از سوی اورژانس انجام شد که ۲۹ مورد مربوط به حوادث ترافیکی و ۶۰ مورد غیرترافیکی بود.

رئیس سازمان اورژانس استان یزد خاطرنشان کرد: در سال گذشته هشت هزار و ۵۹۳ مورد اعزام بیمار صورت گرفت که ۱۴۵ مورد از آنها اعزام از استانهای مجاور مانند اصفهان، هرمزگان و فارس بود که ۵۵ مورد نیز از یزد به استانهای تهران و اصفهان صورت گرفت.

فرسودگی ۵۰ درصد ناوگان اورژانس یزد

وی با اشاره به فعالیت ۶۹ پایگاه اورژانس فعال در استان گفت: ۴۰ مورد از پایگاه‌های استان، جاده‌ای و ۲۹ پایگاه شهری هستند که ۳۳ درصد از مجموع آنها یعنی ۲۳ مورد از طریق واگذاری به بخش خصوصی در حال فعالیت هستند.

رئیس سازمان اورژانس استان یزد از فعالیت ۵۵۹ نفر نیروی انسانی در اورژانس استان شامل ۳۷۳ نفر نیروی دولتی، ۱۴۱ نفر نیروی بخش خصوصی و حدود ۴۰ نفر نیز در قالب طرح تامین نیرو، خبر داد و افزود: ۱۶ پایگاه در استان به همت خیرین در حال ساخت است .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha