۲۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۳۷
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85596082
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

خودرویی با ۲۵ میلیارد ریال کالای قاچاق در گیلان توقیف شد

رشت - ایرنا - جانشین فرمانده انتظامی گیلان از توقیف کامیون با ۲۵ میلیارد ریالی لوازم خانگی قاچاق در شهرستان رشت خبر داد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس گیلان، سردار حسین حسن پور روز شنبه اظهار کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اطلاع از انتقال و دپوی لوازم خانگی قاچاق در یک منزل مسکونی در شهرستان رشت رسیدگی به این موضوع را در دستور کار خود قرار دادند که با همکاری ماموران انتظامی خمام و بندرانزلی و نیز تحقیقات نامحسوس صحت موضوع برای پلیس محرز شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه ماموران پلیس امنیت اقتصادی با هماهنگی قضائی کامیون حامل اقلام قاچاق را پس از بارگیری و حین انتقال به خارج از استان متوقف کردند، افزود: در بازرسی از این خودرو ۲۸۸ دستگاه لوازم خانگی فاقد اسناد و مدارک مثبته گمرکی کشف و ضبط شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه برابر اعلام نظر کارشناسان ارزش محموله‌های کشف شده ۲۵ میلیارد ریال برآورد شده است، خاطرنشان کرد: در این خصوص متهمان ۱۹، ۲۷، ۲۸ و ۴۳ ساله با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

حسن پور در پایان از شهروندان خواست: برای ریشه کن کردن قاچاق با مجموعه انتظامی همکاری کنند و هرگونه اطلاعات و اخبار در این زمینه را به سامانه پلیس امنیت اقتصادی به شماره ۰۹۶۳۰۰ گزارش دهند.

دستگیری ۱۶ نفر توسط یگان حفاظت گمرک گیلان

به گزارش دیگری از این پایگاه خبری، رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی گیلان از دستگیری ۱۶ نفر توسط یگان حفاظت گمرک از ابتدای امسال در این استان خبر داد.

سرهنگ محمد حجتی اظهار کرد: یگان حفاظت گمرک پلیس از ابتدای امسال نسبت به کنترل تردد بیش از ۷۱ هزار نفر و حدود ۵۹ هزار دستگاه خودروهای سبک و سنگین اقدام کرد.

وی افزود: با تلاش همکاران در این یگان در این مدت ۵۰۰ مورد کالای قاچاق، حدود چهار هزار و ۶۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق کشف شد که در مقایسه با سال گذشته بیش از ۸۰ درصد افزایش دارد.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی گیلان در ادامه بیان کرد: در این راستا ۱۶ نفر توسط یگان حفاظت گمرک دستگیر و ۱۵ فقره پرونده قضایی تشکیل و به دادسرا ارسال شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha