۲۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۱۸
کد خبر: 85596088
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

ورود شهروندان به پارک طبیعت پردیسان رایگان است

۲۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۱۸
کد خبر: 85596088
ورود شهروندان به پارک طبیعت پردیسان رایگان است

تهران - ایرنا - سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد: ورود شهروندان به پارک پردیسان به صورت رایگان و موضوع مطرح شده درباره دریافت ورودی که در برخی سایت‌ها و شبکه‌های مجازی مطرح شده، کذب است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، اخیراً برخی از سایت‌های خبری و کاربران فضای مجازی عنوان کرده‌اند که حضور در بوستان‌های تهران پولی شده و پارک پردیسان نیز یکی از این پارک‌ها است.

از آنجایی که پارک طبیعت پردیسان متعلق به سازمان حفاظت محیط زیست است و طی توافقنامه ای میان این سازمان با شهرداری تهران نگهداری این مجموعه به شهرداری واگذار شده اما به رغم این موضوع ورود تمامی شهروندان و علاقمندان برای استفاده از فضای این پارک به صورت رایگان است.

تنها بخشی از پارکینگ‌های در شمالی و جنوبی پارک پردیسان که از طریق مزایده به پیمانکار بخش خصوصی واگذار شده به دلیل ساماندهی و ایجاد امنیت برای خودروها دارای هزینه است.

به گزارش ایرنا، پارک جنگلی پردیسان وابسته به سازمان حفاظت محیط زیست، مشهورترین پارک طبیعت ایران در شمال غرب شهر تهران در محدوده منطقه ۲ شهرداری تهران قرار دارد.

این پارک در شمال غربی تهران واقع شده است، از سمت شمال به بزرگراه همت و محله شهرک غرب، از شرق به کوی گیشا و بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری، از غرب به مسیل رودخانه پونک و از سمت جنوب به بزرگراه حکیم و محله مرزداران محدود می‌شود. بزرگراه یادگار امام در راستای شمالی/جنوبی، این بوستان را به دو بخش تقسیم می‌کند که پیوند آن‌ها به وسیله دو پل برقرار شده است.

از امکانات این بوستان می‌توان به موزه تنوع زیستی، موزه آب و باغ وحش اشاره کرد. وجود موزه تنوع زیستی با انواع حیوانات و حشرات تاکسیدرمی شده و بعضاً زنده، یکی دیگر از جذابیت‌های این پارک جنگلی است.

به علت وجود چندین بزرگراه در اطراف پارک پردیسان، استقبال زیادی برای استفاده از این پارک پدید آمده است و بیشتر روزهای هفته و به ویژه روزهای تعطیل مردم برای استفاده از این پارک رهسپار شمال غرب تهران می‌شوند.

در سال ۱۳۹۳ بوستان پردیسان از طرف سازمان حفاظت از محیط زیست، پارک بدون دخانیات نام گذاری شد.

در مهرماه سال ۱۳۹۶، طی تفاهم نامه‌ای بین سازمان حفاظت از محیط زیست و شهرداری تهران، مدیریت، نگهداری و بهره‌برداری از این پارک، با حفظ مالکیت، برای ۱۵ سال به شهرداری تهران واگذار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha