هم‌اندیشی جدیدی با محوریت فلسطین در کنفرانس وحدت ایجاد می‌شود+ فیلم

تهران- ایرنا- رئیس ستاد برگزاری سی و هشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی از ایجاد هم‌اندیشی جدیدی با محوریت فلسطین در کنفرانس وحدت امسال خبر داد. 

علی مطیعی درباره مهمترین تفاوت سی و هشتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی به خبرنگار معارف ایرنا گفت: تفاوت اساسی کنفرانس امسال در چینش و شکل انتخاب میهمانان است. ما سعی کردیم تا بیشتر چهره های جدید و کسانی را دور هم جمع کنیم که در مباحث وحدت جهان اسلام صاحب نظر هستند. لذا امسال نشست های چندجانبه را افزایش دادیم که نسبت به کنفرانس های قبل بیشتر است.

وی افزود: قرار است یک هم اندیشی جدید با محوریت فلسطین اتفاق بیافتد. رنجی که به مردم فلسطین وارد شد، یک دستاورد داشت و آن نزدیک شدن ملت های مسلمان به یکدیگر است و مساله غزه سرنخی برای وحدت بین مسلمانان شده است.

مطیعی ادامه داد: به نظر می رسد سمینار سی و هشتم دستاور جدیدتری نسبت به گذشته داشته باشد و آن وفاقی است که میان مسلمانان ایجاد شده است. البته برگزاری کنفرانس جده نیز در این زمینه مزید علت شده است. اتفاق هایی که در یک سال اخیر توسط کشورهای عربستان، قطر و امارات رخ داد، نویدبخش این است که مسلمانان بیش از گذشته به هم نزدیک می شوند.

وی از حضور گروه های فلسطینی در اجلاس امسال خبر داد که طبق معمول هر سال حدود ۱۰ تا ۱۵ میهمان حضور دارند. در عراق هم کنفرانسی با موضوع فلسطین برگزار شد که بیش از ۲۵ نفر از سران گروه های اسلامی حماس و فلسطین در آن حضور داشتند.

هم‌اندیشی جدیدی با محوریت فلسطین در کنفرانس وحدت ایجاد می‌شود+ فیلم
علی مطیعی، ئیس ستاد برگزاری کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی

سی و هشتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی پنجشنبه ۲۹ شهریور با حضور رئیس جمهور در سالن اجلاس سران برگزار می شود و مسعود پزشکیان در نخستین نشست این کنفرانس سخنرانی خواهد کرد و نشست های دوم و سوم با سخنرانی برجسته ترین میهمانان داخلی و خارجی ادامه می یابد.

به گفته حجت الاسلام حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی امسال بیش از دو هزار و ۵۰۰ میهمان از شخصیت های کشوری و لشکری و همچنین نخبگان و اندیشمندان کشورهای اسلامی شرکت می کنند.

وبینارهای غیرحضوری این اجلاس نیز از یکشنبه ۲۴ شهریور آغاز شد و تا یکشنبه اوا مهر ادامه خواهد داشت. بیش از ۲۳۰ عالم دینی و فرهیخته فرهنگی در قالب ۱۶ وبینار ۱۵ نفره سخنرانی می کنند که این افراد به دلایل مختلف نتوانستند در کنفرانس وحدت حضور پیدا کنند ولی پیام و سخنرانی خود را فرستادنده اند. در مجموع ۱۴۴ تن از علما و فرهیختگان خارجی از ۳۶ کشور در قالب ۹ وبینار و ۹۰ تن از علما و نخبگان فرهنگی در قالب ۶ وبینار سخنرانی می کنند.

امسال ۷۸ نفر از شخصیت های فرهیخته دینی و رسمیِ ۳۰ کشور که بیشتر آنان وزیر، مفتی، روسای سازمان های بین المللی یا در طراز معاونان این سه منصب هستند، در کنفرانس حضور پیدا خواهند کرد و این برای نخستین بار است که میهمانانی از سراسر دنیا مثل آمریکا، اروپا، شرق تا غرب آسیا، مالزی، روسیه، اندونزی و دیگر کشورهای اسلامی دعوت شده اند که ۳۲ نفر از این شخصیت ها برای اولین بار در کنفرانس شرکت می کنند.

بیش از ۳۱۳ مقاله به دبیرخانه کنفرانس رسیده که ۴۴ مقاله از ۱۷ کشور خارجی است و قرار است کتابچه خلاصه مقالات در کنفرانس عرضه شود. همچنین ۱۲ کتاب در حوزه وحدت جهان اسلام در اجلاس امسال رونمایی خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha