۲۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۱۷
کد خبر: 85596193
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۱۹۰ میلیارد ریال اراضی ملی در قشم رفع تصرف شد

۲۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۱۷
کد خبر: 85596193
بیش از ۱۹۰ میلیارد ریال اراضی ملی در قشم رفع تصرف شد

قشم - ایرنا - فرمانده انتظامی استان هرمزگان از رفع تصرف ۲۰ هزار و ۷۰۰ متر مربع از اراضی ملی در شهرستان مرزی قشم خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس هرمزگان، سردار علی اکبر جاویدان روز شنبه افزود: عوامل انتظامی شهرستان قشم روز گذشته با انجام کار اطلاعاتی از تصرف اراضی دولتی توسط فردی در روستای سهیلی در غرب این جزیره مطلع و پیگیری موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی ادامه داد: ماموران پس از هماهنگی قضایی به همراه کارشناسان اداره کل منابع طبیعی استان از زمین تصرف شده بازدید و پس از تایید تصرف غیر مجاز زمین یادشده ۲۰ هزار و ۷۰۰ متر را شناسایی و رفع تصرف کردند.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان خاطر نشان کرد: کارشناسان ارزش اراضی مورد تصرف غیر مجاز را بیش از ۱۹۰ میلیارد ریال برآورد کردند و در این راستا یک متهم دستگیر شده، پس از تکمیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

سردار جاویدان از تمامی قشموندان و هرمزگانی ها خواست در صورت مشاهده هرگونه زمین خواری تصرف اراضی ملی و شهری موضوع را از طریق فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha