شهردار تنکابن: شهرداری‌ها بازوهای پرتوانِ توسعه گردشگری هستند

نوشهر- ایرنا- شهردار تنکابن، نقش شهرداری‌ها در توسعه بخش‌های مختلف گردشگری را غیر قابل انکار توصیف کرد و گفت: این نهاد بازوی پرتوان توسعه فعالیت‌های گردشگری در تمام بخش‌ها محسوب می‌شود.

به گزارش ایرنا، محمد ابراهیم لاریجانی روز شنبه در مراسم افتتاح رویداد ۹۰ سالگی تنکابن که با حضور وزیر میراث فرهنگی، استاندار مازندران و تعدادی از مسئولان استان و شهرستان در سالن همایش‌های دانشگاه آیندگان تنکابن برگزار شد، گفت: شهرداری تنکابن بیش از ۳۰ برنامه متنوع فرهنگی و هنری و ورزشی را طی یک هفته تدارک دیده که همه این برنامه‌ها با رویکرد مردمی‌سازی فعالیت‌های این نهاد با پای کار آوردن مردم و هنرمندان انجام شده است.

وی با بیان این‌که گردشگری بیش از هر صنعتی اشتغالزایی گسترده و پایدار به همراه دارد، این صنعت را طرفیتی حیاتی برای اقتصاد کشور توصیف کرد و افزود: صنعت گردشگری نسبت به دیگر صنایع با کمترین هزینه و بیشتری سودآوری اشتغالزایی به همراه دارد. احداث پیاده‌راه ساحلی تنکابن با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان مصداق این ادعا است. چراکه اشتغالزایی مستقیم ۱۰۰ نفر را به دنبال داشت.

ساخت تاسیسات گردشگری معاف از پرداخت عوارض صدور پروانه

شهردار تنکابن طرح حمایت از ایجاد تاسیسات گردشگری با معافیت از پرداخت عوارض را سیاست تشویقی این شهرداری عنوان کرد و گفت: این طرح برای نخستین بار در تنکاین اجرایی شد.

لاریجانی با بیان این‌که طرح معافیت از پرداخت عوارض برای ایجاد تاسیسات گردشگری در مدیریت شهری مصوب و اجرایی شد، تصریح کرد: در حال حاضر عوارض ساخت تاسیسات و راه‌اندازی تاسیسات گردشگری در تنکابن با ۹۹.۹ تخفیف محاسبه می‌شود که نزدیک به صفر است.

وی صدور پروانه ساخت برای پروژه یک هتل روی آب با فاصله ۳۰۰ متری از ساحل و یک اسکله تفریحی در همین فاصله را نمونه پروژه‌های با تخفیف عوارض صدور پروانه در تنکابن معرفی کرد.

لاریجانی شهرداری را نهادی قدرتمند و بازوی میراث فرهنگی برای اجرای طرح‌های بزرگ در تمام بخش‌ها دانست و خاطرنشان کرد: روابط وزارتخانه و شهرداری‌ها باید مستحکم شود تا شاهد اتفاق‌های خوب در این زمینه باشیم.

به گزارش ایرنا، شهرداری تنکابن به بهانه ۹۰ سالگی تاسیس شهرداری این شهر رویداد فرهنگی گردشگری ۹۰ سالگی را تدارک دیده که از امروز -شنبه- آغاز شده و تا ۳۱ شهریور ادامه دارد.

در قالب این هفته فرهنگی در نقاط مختلف شهر قرار است برنامه‌های متعددی و متنوع فرهنگی، هنری، ورزشی، اجتماعی و گردشگری برگزار شود؛ از نمایشگاه عکس و اجرای تئاتر و تور شهرگردی و همایش‌های فرهنگی گرفته تا مسابقات ورزشی مختلف مثل ورزش‌های رزمی، بازی‌های بومی و محلی، کشتی گیله‌مردی و حتی مسابقات آفرود و موتورکراس. مجموعه‌ای از برنامه‌ها قرار است طی هشت روز در تنکابن برگزار شود که نه تنها برای تنکابنی‌ها روز و شب‌های متفاوتی خواهد ساخت، بلکه این شهر را در هفته پایانی تابستان ۱۴۰۳ به بهترین مقصد سفر در شمال نیز تبدیل می‌کند.

همه این برنامه‌ها به مناسبت ۹۰ سالگی شهرداری تنکابن برگزار می‌شود. رویدادی که از سوی شهرداری و شورای شهر تنکابن با همراهی و مشارکت چند نهاد دیگر برای پاسداشت یک قرن تلاش و تاسیس شهرداری تنکابن طراحی شده است.

نخستین گام‌های تاسیس بلدیه برای آبادی تنکابن حدود ۱۰۰ سال پیش، یعنی در سال ۱۳۰۴ برداشته شد و سال ۱۳۱۴ ساختمان شهرداری تنکابن که آن زمان شهسوار نام داشت گشایش یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha