بیش از ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به ایثارگران بوشهری پرداخت شد

بوشهر_ ایرنا_ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر گفت: ۲ هزار و ۹۰ میلیارد ریال از محل تبصره‌های ۱۶ و ۱۸ قانون بودجه به یک‌هزار و ۲۴۰ ایثارگر بوشهری تسهیلات اشتغالزایی ارزان قیمت پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «نعمت الله غلامپور» روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در یک سال گذشته ۱۳۵ پرونده جامعه ایثارگری استان بوشهر در محاکم قضایی استان مطرح، رسیدگی و منتج به رأی شده است.

وی افزود: تمرکز ویژه ای بر پیگیری حقوقی جامعه ایثارگری داریم و از تمامی ظرفیت های قانون در این بخش استفاده می بریم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر با اشاره به گلزار شهدای استان بوشهر گفت: پس از ۲۵ سال بررسی اولویت ها در ۲۲۳ گلزار شهدا برای ترمیم و بازسازی در دستور کار قرار گرفت.

۵۵ گلزار شهید استان بازسازی شد

غلامپور ادامه داد: در یک سال قبل با ۱۴۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ۵۵ گلزار شهدا در شهرهای مختلف استان بوشهر بهسازی و ترمیم شده است.

وی به فعالیت در حوزه مسکن، اشتغال و درمان ایثارگران پرداخت و تصریح کرد: از ۲۲ اسفند سال قبل تاکنون یک‌هزار و ۱۵۷ پلاک زمین مسکونی به واجدین شرایط جامعه ایثارگری استان بوشهر به ویژه فرزندان و همسران شهدا تحویل شده است.

بیشتر بخوانید

خانواده‌های شاهد و ایثارگر بوشهر تسهیلات اشتغال دریافت کردند

بیش از ۲ هزار نفر از ایثارگران استان بوشهر مشمول دریافت زمین شدند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر با اشاره به اینکه واگذاری زمین مسکونی به فرزندان و همسران جانبازان ۲۵ درصد به بالا در دستور کار قرار دارد، گفت: به‌زودی ۹۰ قطعه زمین مسکونی دیگر به فرزندان جانبازان بالای ۷۰ درصد واگذار می‌شود.

وی ادامه داد: در مجموع در شش ماه گذشته یک‌هزار و ۳۰۰ قطعه زمین تحویل جامعه ایثارگری استان بوشهر شده است.

پرداخت ۱۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات مسکن

غلامپور از پرداخت وام مسکن توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران به‌صورت کم بهره و قرض‌الحسنه خبر داد و بیان کرد: در یک سال گذشته یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال وام مسکن کم بهره به ۳۰۷ نفر از جامعه ایثارگری استان بوشهر پرداخت شده است.

وی ادامه داد: ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از خانواده ایثارگران استان بوشهر شامل جانبازان زیر ۲۵ درصد، همسران جانبازان متوفی، خواهر و برادر شهدا برای واگذار زمین مسکونی به بنیاد مسکن معرفی شدند که به‌زودی به آنان تحویل می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر با اشاره به اشتغال جامعه ایثارگری در ادارات خاطرنشان کرد: در راستای قانون جامع ایثارگری در یک سال گذشته ۶۱۱ نفر از فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد در دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر جذب شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha