دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی شهرداری‌ها را در سرویس مدارس یاری دهند

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: دستگاه‌های اجرایی این استان، شهرداری‌ها را در سرویس جابجایی مدارس با هم‌افزایی یاری دهند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «فرزاد مخلص‌الائمه» روز شنبه در شورای آموزش و پرورش استان مرکزی افزود: امسال برای اولین بار، شهرداری‌ها مسول جابجایی و حمل و نقل دانش‌آموزان در سرویس مدارس معرفی شده‌اند.

وی اضافه کرد: این طرح بزرگ، چون برای اولین بار اجرا می‌شود آسیب پذیر است و باید سطح آسیب‌پذیری در سرویس مدارس کاهش و به حداقل برسد.

استاندار مرکزی گفت: فرمانداران شهرستانی، موضوع سرویس مدارس را مدیریت کنند تا کمترین چالش به وجود آید.

مخلص‌الائمه افزود: وظیفه جابجایی دانش‌آموزان در قالب سرویس مدارس بر عهده شهرداری‌ها گذاشته شده اما این بدان معنا نیست که آموزش و پرورش در این مقوله، مسولیت‌ ندارد.

وی بیان کرد: لازم است رسانه‌ها، والدین را در انتخاب سرویس مدارس با سامانه سپنتا آشنا و اطلاع رسانی لازم صورت گیرد تا با کمترین مشکل مهرماه آغاز شود.

استاندار مرکزی درباره طرح‌های نوسازی و تجهیز مدارس آموزش و پرورش گفت: برنامه‌ریزی برای تحویل به موقع انجام شود و نوسازی مدارس در تحویل به موقع مدارس برای اول مهرماه تلاش دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز گفت: فرماندهی و مدیریت سرویس مدارس، توسط شهرداری‌ها تعریف شده است اما آموزش و پرورش در این مهم، همکاری لازم را در دستور کار قرار داده است.

«حسین مولوی» درباره تحویل مدارس توسط نوسازی مدارس بیان کرد: پروژه‌های آموزش و پرورش که نوسازی و تجهیز مدارس، مهرماه تحویل می‌دهد ، امکان جابجایی دانش آموزان وجود ندارد.
وی افزود: برخی طرح‌های نوسازی و تجهیز مدارس، آماده استفاده برای مهرماه نیست.

وی بیان کرد: پیش بینی لازم برای تحویل مدارس توسط نوسازی مدارس، قبل از آغاز سال تحصیلی باید اندیشیده شود تا مشکلاتی برای والدین و دانش آموزان ایجاد نشود.

شهردار اراک هم در این نشست گفت: یک هزار و ۱۰۰ راننده در ۹ شرکت برای جابجایی دانش آموزان در سال تحصیلی جدید برای کلانشهر اراک تدارک شده است.

«علیرضا محمودی» افزود: ۱۵ هزار و ۳۰۰ دانش آموز در سامانه سپند برای سرویس مدارس ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۲ هزار و ۲۷۱ نفر درخواست خود را ثبت نهایی کرده‌اند.

وی بیان کرد: لازم است برای ۲۵ هزار دانش آموز اراکی سرویس مدرسه پیش بینی شود تا برچسب برای خودرو سرویس مدارس صادر و تردد شهری بدون مشکلی صورت گیرد.

معاون نهضت سوادآموزی استان مرکزی هم گفت: رویکرد این نهضت، مردمی سازی برای ریشه کن شدن بیسوادی است.

« عزت‌الله اسفندانی » افزود: طرح روستای باسواد، با استفاده از ظرفیت هر روستا اجرا و عملیاتی می‌شود.

وی بیان کرد: برای طرح روستای باسواد، افرادی از سوی دهیاری‌ها به آموزش و پرورش معرفی و حق‌الزحمه معادل ۱۲ میلیون ریال به آنان پرداخت می‌شود.

۲۲۷ هزار دانش آموز در۲ هزار و ۲۶۹ مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha