حادثه رانندگی در پارک ملی گلستان ۲ کشته و هفت مصدوم برجا گذاشت

گنبدکاووس - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: براثر برخورد ۲ دستگاه خودروی سواری «تیبا و پژو ۴۰۵» در جاده پارک ملی گلستان در محدوده شهرستان گالیکش، ۲ سرنشین این خودروها در محل حادثه جان خود را از دست دادند و هفت نفر دیگر نیز مصدوم شدند.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر گلستان، قاسم غریب آبادی شامگاه شنبه در تشریح این حادثه بیان کرد: این تصادف در کیلومتر پنج بعد از پاسگاه ایست و بازرسی «تنگراه» به سمت خراسان شمالی رخ داد.

وی افزود: پس از گزارش این حادثه ۶ نفر از نیروهای پایگاه امداد و نجات جمعیت هلال احمر مستقر در تنگراه و سه راهی گالیکش به محل تصادف اعزام شدند.

غریب‌آبادی اضافه کرد: نیروهای امدادی هلال احمر گلستان با ۲ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه ست نجات در محل حادثه حاضر و ضمن رهاسازی ۲ نفر از مصدومان، در مجموع سه نفر شامل یک مرد ۳۸ ساله، یک زن ۳۰ ساله و کودک یک ساله را به بیمارستان رسول اکرم(ص) شهرستان کلاله منتقل کردند.

به گفته وی، نیروهای مرکز فوریت‌های پزشکی اورژانس ۱۱۵ استان هم چهار مصدوم دیگر این حادثه را به مراکز درمانی منتقل کردند.

استان گلستان حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارد.

به گزارش ایرنا، پارک ملی گلستان در سال ۱۳۳۶ با نام «آلمه و ایشکی» مورد حفاظت قرار گرفت و نخستین پارک ایران است که از سال ۱۳۵۴ در فهرست میراث جهانی یونسکو به عنوان یکی از ۵۰ ذخیره‌گاه محیط زیستی کره زمین ثبت شد.

این ذخیره‌گاه زیست کره به دلیل موقعیت جغرافیایی، توپوگرافی و رویشگاهی شامل طیف وسیعی از زیستگاه‌ها، اکوسیستم‌ها و رویشگاه‌های تپه ماهوری با عناصر شاخص ایرانی- تورانی مانند درخت تاغ، گونه آهوی ایرانی، قوچ و میش، رویشگاه‌های هیرکانی با عناصری مانند درخت انجیلی و آزاد، گونه جانوری مرال و زیستگاه‌های کوهستانی با عناصری مانند درخت ارس و گونه‌های پلنگ ایرانی و کل و بز است.

گونه‌های جانوری پارک ملی گلستان شامل آهو، پلنگ، تشی (خارپشت)، خرس قهوه‌ایی، خرگوش، حشره خورها، راسو، روباه، رودک (گورکن)، سمور جنگلی، سیه‌گوش (یا کاراکال، گربه‌سانی کوچک است که در خاورمیانه و آفریقا زندگی می‌کند)، شوکا، شنگ (جانوری گوشتخوار از خانواده راسو)، قوچ و میش، کل و بز، گراز، گربه پالاس، گرگ، مرال، سمندر، قورباغه جنگلی، وزغ سبز، لاک پشت چهار چنگالی، مارمولک بی‌پا، مار آبی، مار قیطانی، گرزه مار و افعی قفقازی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha