۲۴ شهریور ۱۴۰۳، ۲۰:۴۸
کد خبر: 85596444
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هنر موثرترین ابزار برای انتقال مفاهیم و تثبیت ارزش‌های انقلاب است

قم - ایرنا- استاندار قم با اشاره به لزوم توجه بیش از پیش به هنر گفت: زبان هنر؛ موثرترین ابزار برای انتقال مفاهیم و تثبیت و ماندگاری ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری قم ، سید محمد آقامیری عصر شنبه در جلسه مشترک با محمد مهدی دادمان رییس حوزه هنری کشور، سعید لشگری معاون راهبری استانهای حوزه هنری، حسینی رییس حوزه هنری قم و جمعی از هنرمندان پیشکسوت قم اظهار کرد: جایگاه مهم هنر و هنرمند را باید جدی گرفت و به اعتقاد من حلقه گم شده در برخی رویدادهای کشور عدم توجه به ظرفیت هنرمندان است.

وی افزود: سال‌ها پس از دفاع مقدس ، اگر آثار هنری و ایفای نقش والای هنرمندان نبود الان این واقعه مهم فراموش شده بود و حرفی برای انتقال به نسل جدید نمی‌ماند.

استاندار قم گفت: اثر هنرمند ماندگار و دائمی است و با نگاهی به آثار تولید شده در زمینه دفاع مقدس در می‌یابیم هنر باعث تثبیت ارزش های دفاع مقدس و انتقال آن به نسل های بعد شد.

آقامیری اظهار کرد: با این که پس از انقلاب کارهای فاخری در قالب های هنری با آثاری از جمله نقاشی ، فیلم ،عکس خلق شد ولی تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله بسیاری داریم.

وی ادامه داد : برای خلق و انتقال مفاهیم هنری مولفه مکان و بستر مناسب و در شأن هنرمندان بسیار حائز اهمیت است و متاسفانه از این جهت در شهر مقدس قم نقصان بزرگی داریم که لازمه رفع مشکل ،همکاری تمام دستگاهها و نهادهای موثر در استان با حوزه هنری است.

آقامیری با اشاره به موقعیت باغ موزه دفاع مقدس قم، ساخت یک سینما و آمفی تئاتر روباز در محوطه این فضای فرهنگی را جهت نمایش فیلم و اجرای برنامه های نمایشی با موضوعات حماسی و یا تعزیه بسیار موثر و ضروری دانست.

وی تصریح کرد متاسفانه با وجود اینکه اساتید بزرگی از قم به دنیای هنر معرفی شده اند قم از حضور آنان محروم است و بسیاری از این عزیزان به تهران مهاجرت کرده اند.

آقامیری در این جلسه که با هدف هماهنگی و تعیین تکلیف ساختمان حوزه هنری استان قم و فضای مورد نیاز هنرمندان تشکیل شده و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، رییس شورای اسلامی شهر ، مدیر کل بنیاد حفظ ارزش های دفاع مقدس و رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری نیز حضور داشتند، تاکید کرد که دستگاه‌های مرتبط در قم باید در جهت ایجاد بسترهای لازم و تامین فضای مناسب حوزه هنری انقلاب اسلامی اقدامات موثری داشته باشند.

استاندار قم در ادامه گفت : همه باید همت کنیم تا هنرمندان قمی که مهاجرت کرده اند در یک فضای مناسب صاحب یک کرسی تدریس و آموزش در قم باشند و تشویق شوند تا هفته‌ای ۲روز را به شهر خودشان و علاقمندان هنر در شهر کریمه اهل بیت علیهم السلام اختصاص دهند.

وی گفت همه مسوولان همت کنند تا قم تبدیل به پایگاه حوزه هنری کشور و نقطه حضور موثر هنرمندان ایران شود.

هنر موثرترین ابزار برای انتقال مفاهیم و تثبیت ارزش‌های انقلاب است

لزوم اعزام مبلغان به روستاها

استاندار قم همچنین در بازدید از جامعه الزهرا (س) با اشاره به لزوم اعزام مبلغان به روستاها، خاطرنشان کرد: در استان قم ۲۲۳ روستا داریم که مبلغان می تواننند مبانی اسلامی و فرهنگی مردم در این روستاها را تقویت کنند.

آقامیری با بیان اینکه استان قم، عشّ آل محمد و پایتخت جهان تشیع است، تأکید کرد: استان قم باید در همه موارد الگو باشد و ما باید از این استان شروع کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت برنامه‌ها و دوره‌های آموزشی مهارتی که ویژه بانوان در جامعه الزهرا(س) برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های ما در استانداری قم این بود که برای سنین ۵ تا ۲۵ سال، محتواهای آموزشی و فرهنگی آماده کنیم و برنامه ریزی داشته باشیم که نسل جدید با فضای مجازی و غیرحقیقی آلوده نشود.

آقامیری تأکید کرد: اگر فرزندان ما به درستی تربیت شوند، نیازی به امر به معروف و نهی از منکر ندارند و خودشان معروف خواهند بود.

وی با تصریح بر اینکه ما باید محتوای فرهنگی برای سنین مختلف فراهم کنیم، اظهار داشت: اعطا و صدور مجوز مهدکودک‌های خانگی، یکی دیگر از برنامه‌های استانداری است تا طلابی که شرایط آن را دارند، بتوانند چند کودک را در این مهدکودک‌های خانگی پذیرفته و آنان را با مبانی اعتقادی تربیت کنند.

استاندار قم با بیان اینکه ما برای انسان‌سازی باید وقت صرف کنیم و برنامه‌ریزی داشته باشیم، عنوان کرد: ما برای فرزندان خود معلمان خوبی نبودیم و نتوانستیم الگوهای خوبی باشیم؛ ما باید در پایتخت تشیع اسلام، فعالیت‌های فرهنگی مؤثری برای نسل جدید داشته باشیم.

وی در ادامه گفت: خدمات جامعه الزهرا(س) بر هیچ فردی پوشیده نیست و شاهد فعالیت تحصیل‌کردگان این مجموعه در جامعه هستیم که این فعالیت‌ها باید گسترده‌تر و هدفمندتر پیگیری شود.

در این دیدار، حسین حدادی فام معاون منابع انسانی و پشتیبانی جامعه الزهرا (س) ، معصومه شریفی معاون تبلیغ و امور فرهنگی این مرکز و حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی مقدم معاون اجتماعی استاندار قم به بیان فعالیت‌ها و دیدگاه‌های خود درباره موضوعات و مسائل مرتبط با بانوان پرداختند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha