آغاز نشست سالانه کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

لندن – ایرنا – شصت‌وهشتمین کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دقایقی پیش با حضور نمایندگان عالی‌رتبه کشورهای عضو در وین گشایش یافت.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، در این نشست که تا جمعه (۳۰ شهریور ۱۴۰۳) ادامه دارد سفرا، نمایندگان و مقام‌های ارشد کشورهای عضو آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شرکت دارند.

از جمهوری اسلامی ایران، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در این کنفرانس حضور دارد و سخنرانی خواهد کرد. دیدار با رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، دیدارهای دوجانبه با همتایان هسته‌ای و مقامات عالی رتبه برخی کشورها با هدف تبادل تجربیات و مباحث مرتبط با صنعت هسته‌ای، از جمله برنامه‌های رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و هیات همراه عنوان شده است.

در حاشیه کنفرانس امسال میزگردها و نشست‌های تخصصی متعددی جریان دارد. کارشناسان صنعت هسته‌ای کشورمان قرار است در بخش رویدادهای جانبی، توضیحاتی را به مناسبت پنجاهمین سال تاسیس سازمان انرژی اتمی ایران درباره دستاوردها و توانمندی‌ های کشورمان در حوزه ساخت نیروگاه اتمی، راکتورهای تحقیقاتی، چرخه سوخت، فناوری کاربرد پرتوها، ایزوتوپ‌های پایدار و آموزش نیروی انسانی متخصص ارائه کنند.

همچنین در نمایشگاه جانبی این کنفرانس، توانمندی‌های صنعت هسته‌ای کشورمان از جمله در حوزه‌های کاوش ربات، اپلیکیشن‌های ربات در صنعت هسته‌ای، تولید انرژی پاک و پایدار، محصولات رادیودارویی و صنعتی؛ سیستم‌های اندازه‌گیری هسته‌ای و نیز توانمندی‌های ایران در زمینه توسعه فناوری پلاسما در حوزه صنعت، محیط زیست، درمان و سلامت، امنیت غذایی و نیز اقدامات انجام شده در زمینه پسمانداری هسته‌ای توسط متخصصان و کارشناسان ایرانی به بازدیدکنندگان معرفی خواهد شد.

کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی یکی از نهادهای اصلی سیاست‌گذاری آژانس بوده که متشکل از همه کشورهای عضو است. این کنفرانس هر سال در ماه سپتامبر (شهریور/مهر) در مقر آژانس در وین برگزار می‌شود و نمایندگان عالی‌رتبه کشورهای عضو، برخی از موضوعات را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha