مقام اماراتی: انتظار احیای مذاکرات خرید جنگنده‌های اف ۳۵ از آمریکا را نداریم

تهران- ایرنا- یک مقام اماراتی در اظهاراتی گفت که این کشور انتظار ندارد مذاکرات خرید جنگنده‌های اف ۳۵ از آمریکا که در سال ۲۰۲۱ به تعلیق در آمده بود، احیا شود.

به گزارش بامداد یکشنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، یک مقام ارشد دولت امارات گفت که این کشور بدون توجه به برنده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که قرار است در نوامبر برگزار شود، انتظار ندارد مذاکرات با واشنگتن بر سر قرارداد چند میلیارد دلاری خرید جنگنده‌های اف-۳۵ را از سر بگیرد.

این مقام اماراتی، افزود: همان عواملی که باعث تعلیق مذاکرات در سال ۲۰۲۱ شد، تغییری نکرده است و دولت برنامه‌ای برای آغاز مذاکرات ندارد.

وی در بیانیه‌ای به رویترز، گفت: موضع ما بدون تغییر باقی است و انتظار نداریم در آینده‌ قابل پیش بینی، صرف نظر از نتیجه انتخابات آمریکا بحث درباره جنگنده اف-۳۵ از سر گرفته شود.

این مقام اماراتی که نامش ذکر نشده است، افزود: مسائل فنی، محدودیت‌های عملیاتی و برآورد هزینه و فایده در آن زمان منجر به بازنگری در این مذاکرات شد و این ملاحظات همچنان به قوت خود باقی است.

رویترز پیش‌تر به نقل از مقام‌های اماراتی گزارش داده بود که این کشور در پی احیای قرارداد چند میلیاردی دلاری با دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد انتخابات جدید این کشور برای گرفتن اف-۳۵ و پهپاد ام کیو-۹ است.

امارات متحده عربی مدت‌هاست که به دنبال جنگنده‌های اف ۳۵ است و در صورت موافقت آمریکا، این کشور به همراه رژیم صهیونیستی تنها دارندگان این نسل از جنگنده‌های رادارگریز در خاورمیانه خواهند بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha