۲۵ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۳۴
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85596598
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

۸۷۵ کلاس درس در گیلان زیر پوشش طرح شهید عجمیان قرار گرفت

رشت - ایرنا - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان گفت: ۸۷۵ کلاس درس تابستان امسال زیرپوشش طرح شهید عجمیان (بهسازی و شاداب سازی فضای مدارس) قرار گرفت.

علی دقیق روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این تعداد کلاس‌ درس در ۱۹۲ واحد آموزشی در مناطق شفت، دیلمان، حویق، عمارلو، رحمت‌آباد و بلوکات با هدف بهسازی و شاداب‌سازی فضای مدارس برای دانش‌آموزان زیرپوشش طرح شهید روح‌الله عجمیان قرار گرفت که تا قبل از بازگشایی مدارس باید به پایان برسد.

وی بیان کرد: طرح شهید عجمیان با برنامه منسجم و با تمام ظرفیت‌ها با هدف شاداب‌سازی مدارس برای انتقال روحیه شادی و نشاط به دانش‌آموزان و معلمان همزمان با سراسر کشور در گیلان اجرا شده‌است.

وی اظهار کرد: همزمان با بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید ۲ پروژه شامل مدرسه ۱۸ کلاسه مسکن مهر و سالن ورزشی شهید صلاحکار رشت با زیربنای پنج هزار و ۱۹۳ مترمربع افتتاح می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان بیان کرد: در هفته دولت امسال نیز هفت پروژه با ۳۵ کلاس درس و با زیربنا سه هزار و ۲ مترمربع در شهرستان‌های آستارا، تالش، لنگرود، رشت و لاهیجان به بهره‌برداری رسیده‌است.

روح الله عجمیان بسیجی شهیدی بود که آبان ماه سال ۱۴۰۱ در درگیری با اغتشاشگران و آشوبگران در کرج به شهادت رسید.

بر اساس آخرین آمار، ۳۵۵ هزار دانش‌آموز در گیلان تاکنون برای سال تحصیلی ۱۴۰۴ - ۱۴۰۳ نام‌نویسی کردند؛ پیش‌بینی می‌شود که امسال ۳۷۴ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف سال تحصیلی جدید را آغاز کنند.

بر اساس آخرین آمار، دانش‌آموزان گیلان سال تحصیلی جدید را در سه هزار و ۸۵۹ واحد آموزشی دولتی و غیردولتی مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم، فنی و حرفه‌ای و کار و دانش آغاز می‌کنند.

جشن غنچه‌ها ویژه مهدهای کودک و پیش دبستانی ۲۶ شهریورماه، جشن شکوفه‌ها برای نوآموزان پایه اول و جشن جوانه‌ها ویژه ورودی پایه هفتم به ترتیب روزهای ۲۷ و ۲۸ شهریورماه برگزار خواهد شد.

زنگ مهر و ایثار ویژه بازگشایی مدارس نیز در نخستین روز ماه مهر و زنگ نماز نیز در همین روز همزمان با وقت نماز ظهر نواخته می‌شود؛ شعار سال تحصیلی جدید «برای ایران، برای مدرسه» است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha