۲۵ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۵۰
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85596605
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی در زنجان، خواهان رسیدگی به مطالباتشان شدند

زنجان - ایرنا - حدود ۳۰ نفر از آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی در زنجان روز یکشنبه با حضور مقابل استانداری و اداره کل آموزش و پرورش استان خواستار رسیدگی مسوولان به مطالباتشان شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این آموزش دهندگان از سال ۹۲ فعالیت در نهضت سواد آموزی را آغاز کرده اند و طی سالها در سه پایه سواد آموزی، ‌تحکیم و انتقال مشغول به فعالیت در مناطق مختلف استان بوده اند.

یکی از این آموزش دهندگان در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: حال که دیگر سوادآموزی برای آموزش و پرورش در استان وجود ندارد و از طرفی آموزش و پرورش نیز با سونامی بازنشستگی مواجه شده است، به جای به کارگیری نیروهای بازنشسته که دیگر توانی برای کلاسداری ندارند از ما نیروهای جوان که تجربه چند ساله در بطن آموزش و پرورش داریم استفاده کند تا ما نیز بعد از یک دهه خدمت امنیت شغلی داشته باشیم.

این آموزش دهنده نهضت سوادآموزی گفت: طبق تبصره ۱۵ بند «خ» قانون مجلس، ‌ این نیروها امسال باید تعیین وضعیت می شدند ولی متاسفانه در استان زنجان سلیقه ای عمل شده و نیروهای بازنشسته را به جای آنها به کارگیری کردند.

آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی در زنجان، خواهان رسیدگی به مطالباتشان شدند

معاون پشتیبانی،برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان در خصوص این آموزش دهندگان به خبرنگار ایرنا گفت: هرگونه به کارگیری نیرو در آموزش و پرورش باید با مجوز بالادستی باشد و بر این اساس برای به کارگیری این نیروها تاکنون مجوزی برای استان صادر نشده است.

محسن روزبان افزود: اگرچه کمبود نیرو در آموزش و پرورش استان داریم ولی این کسری نیرو از محل حق التدریس غیر موظف نیروهای شاغل، به کارگیری بازنشستگان و حدود ۵۰ نیروی خرید خدمت که از سال های گذشته مانده اند، تامین می شود.

وی اظهار داشت: ما برای موضوع کمبود نیرو در آموزش و پرورش استان با مرکز مکاتبه کرده ایم ولی تاکنون مجوز به کارگیری آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی به استان داده نشده است.

بر اساس برآوردها امسال بیش از ۲۲۳ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در مدارس استان حاضر می شوند که از این تعداد حدود ۲۰ هزار نفر کلاس اولی هستند.

آموزش و پرورش استان زنجان حدود ۱۴ هزار و ۷۰۰ نفر کادر دارد که از این تعداد، ۹ هزار و ۹۲۲ معلم مورد نیاز این دستگاه است.

هم اکنون آموزش و پرورش استان، هفت هزار و ۵۰۰ معلم دارد و مابقی ساعت های مورد نیاز را از طریق اضافه کار و ورودی های جدید پر می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha