رویارویی گروه‌های نمایش دشت مغان در جشنواره تئاتر منطقه‌ای

اردبیل - ایرنا - بیست و دومین جشنواره تئاتر منطقه‌ای دشت مغان استان اردبیل طی آیینی با حضور مسئولان استانی و محلی، هنرمندان و هنرآفرینان در شهرستان پارس‌آباد مغان برگزار شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل ، معاون هنری و سینمایی این اداره کل روز یکشنبه اظهار کرد: این رویداد هنری برای بیست و دومین بار با گرامیداشت یاد و خاطره زنده یادان بهلول پیرآردی، صیاد رمضان پور، میلاد حاجی زاده و علی خان زاده از هنرمندان فقید شهرستان پارس‌آباد برگزار شد.

سعید نوریان افزود: تئاتر به عنوان هنری پویا و زنده در رونق این رشته هنری در منطقه مغان موثر و تاثیرگذار است و با ویژگی‌هایی که دارد در بیان و انتقال مفاهیم و ارزش‌ها نقشی برجسته دارد.

وی ادامه داد: در این جشنواره گروه‌های متعدد تئاتر از شهرستان‌های شمال استان اردبیل از جمله پارس‌آباد، بیله‌سوار و گرمی رقابت کرده و چهار اجرای صحنه‌ای، سه اجرای خیابانی و ۶ نمایشنامه خوانی را به تماشا خواهیم نشست.

نوریان گفت: تئاتر پارس‌آباد مغان از تئاترهای فعال و تاثیرگذار در استان و کشور بوده و به عنوان میزبان این رخداد هنری شهرستان‌ تئاترخیز کشور نام گرفته است.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با قدردانی از تلاش هنرمندان و گروه‌های نمایش استان، از برگزاری جشنواره تئاتر استانی در آبان ماه سال جاری و اجرای طرح حمایت از تولید آثار نمایشی در استان به عنوان دو فعالیت مهم تئاتری خبر داد.

علی محمدزاده دبیر جشنواره تئاتر منطقه‌ای مغان هم در این مراسم با ارائه گزارشی از روند برگزاری جشنواره، خواستار تدوام این جشنواره در سال‌های آتی شد.

اجرای موسیقی عاشیقی و نمایشنامه خوانی "کارگر" از شهرستان گرمی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

استان اردبیل با ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده است و گروه‌های هنری و نمایشی متعددی زیر نظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در مرکز و شهرستان‌ها فعالیت می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha