۲۱ فقره تصادف طی شبانه‌روز گذشته در جاده‌های سمنان / یک نفر جان باخت

سمنان - ایرنا - رییس پلیس راه سمنان با اشاره به ناپایداری جوی و هشدار نارنجی هواشناسی، گفت: ۲۱ فقره تصادف به دلیل لغزندگی جاده ناشی از بارش‌ها، خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان طی ۲۴ ساعت گذشته در جاده‌های این استان رخ داد که فوت یک هموطن را به همراه داشت.

سرهنگ موسی بزرگی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پنج تصادف جرحی، ۱۵ تصادف خسارتی و یک تصادف منجر به فوت، طی شبانه‌روز گذشته در محورهای ارتباطی استان سمنان رخ داد.

وی ادامه داد: یک فوتی به دلیل واژگونی خودروی سواری ال ۹۰ در محور دامغان به شاهرود ناشی خستگی و خواب‌آلودگی راننده رخ داد.

رییس پلیس راه سمنان گفت: لغزندگی علت اصلی وقوع تصادفات جرحی در جاده‌های این استان طی ۲۴ ساعت گذشته بود.

سرهنگ بزرگی اضافه کرد: واژگونی یک دستگاه اتوبوس حامل مسافران ایرانی در محور سمنان به گرمسار، در محدوده شهرستان آرادان و در هفت کیلومتر پس از ده‌نمک از جمله مهمترین حوادث جرحی شبانه‌روز گذشته بود.

به گزارش ایرنا، هواشناسی سمنان با صدور هشدار نارنجی، اعلام کرد که فعالیت سامانه بارشی همراه با رگبار، رعدوبرق، احتمال تگرگ، رواناب و سیلاب نقطه‌ای، باد شدید و تندبادهای لحظه‌ای از جمله مخاطرات طی این هشدار از بعدازظهر امروز شنبه تا پایان فردا یکشنبه است.

در قالب این هشدار نارنجی با تقویت سامانه بارشی، ناپایداری جوی و بارش‌ها و در بیشتر نقاط استان سمنان به ویژه در ارتفاعات شمالی، شمال غربی و نیمه غربی ادامه دارد.

بیش از ۶۰۰ کیلومتر از مسیر بیش از ۹۰۰ کیلومتری محور تهران - مشهد از استان سمنان عبور می‌کند که به دلیل تردد سالانه بیش از ۱۵ میلیون نفر از جاده‌های این استان یکی از محورهای پرترافیک کشور به شمار می‌رود که کم‌توجهی در رعایت نکات ایمنی حین رانندگی و در مسیر عبور از سمنان برای رسیدن به مشهد یا تهران حوادث تلخی رخ می‌دهد.

استان پهناور سمنان با توجه به تنوع اقلیمی، موقعیت جغرافیایی و قرارگیری در مسیر زائران امام رضا(ع) سالانه پذیرای ۲۰ میلیون مسافر و گردشگر است.

سمنان که به «دارالمرحمه» معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha