۲۵ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۲۸
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85596639
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هفت هزار نفر به بیمه‌شدگان اصلی خراسان‌شمالی افزوده شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت: هفت هزار نفر در نیمه نخست سالجاری به بیمه شدگان اصلی تامین اجتماعی استان افزوده شد و اکنون ۱۱۴ هزار نفر از شهروندان استان زیر پوشش بیمه قرار دارند.

جواد یزدانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا دلیل رشد بیمه ای در استان را اجرای طرح بیمه خانوار، زنان خانه دار، بیمه دانشجویی و طرح بیمه مشاغل آزاد و همچنین توسعه بازرسی های سازمان تامین اجتماعی استان از کارگاه های فعال سطح استان عنوان کرد.

وی تصریح کرد: اشتغالزایی بر اساس مولفه های خاصی اندازه گیری می شود که یکی از آنها افزایش تعداد بیمه شدگان اجباری یا همان کارگران تحت پوشش تامین اجتماعی است.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: سال گذشته تعداد بیمه شدگان اجباری تحت پوشش استان ۷۲ هزار نفر بود که این عدد در سال جاری به بیش از ۷۸ هزار نفر رسید.

۳۷۰ هزار نفر از جمعیت خراسان شمالی زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی

وی ادامه داد: سال گذشته از جمعیت کل استان در حدود ۳۴۷ هزار نفر تحت پوشش تامین اجتماعی بودند که این رقم در سال جاری به حدود ۳۷۰ هزار نفر رسیده است.

یزدانی از روند کاهشی تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری استان خبر داد و افزود: این کاهش نشان از رشد تولید و اشتغال در استان دارد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به ساختار اقتصادی استان خراسان شمالی که بیشتر مبتنی بر فعالیت های کشاورزی و دامپروری است ضریب پوشش در این استان با حدود ۳۷ درصد نسبت به میانگین کشوری پایین است و باید در این مسیر بسیار تلاش کرد.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی افزود: تعداد بازنشستگان و مستمری بگیران اصلی استان نیز نسبت به سال گذشته رشد قابل توجه ای داشته و این رقم از ۲۸ هزار نفر به بیش از ۳۰ هزار نفر رسیده است.

وی گفت: مستمری بگیران تبعی استان نیز از ۲۴ هزار نفر به بیش از ۲۷ هزار نفر افزایش داشته است.

خراسان شمالی یک میلون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha