۲۵ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۵۷
کد خبر: 85596644
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

۴۳ مدرسه قشم شاداب‌سازی شد

۲۵ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۵۷
کد خبر: 85596644
۴۳ مدرسه قشم شاداب‌سازی شد

قشم - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم گفت: ۴۳ مدرسه در این شهرستان مرزی در قالب پروژه ملی مهر و نشاط دوباره مدارس، شاداب سازی و رنگ آمیزی شد.

حسین رنجبر گلشواری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: تعمیرات میز و نیمکت، در و تخته کلاس ها، رنگ‌آمیزی دیوارهای کلاس‌ها، محوطه مدرسه، ترسیم دیوارنگاره ها و شعارهای تربیتی در اجرا و برگزاری این طرح انجام شد.

وی ادامه داد: بهسازی و شاداب‌سازی این تعداد مدارس در این شهرستان بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان در دستور کار این اداره قرار گرفته است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم توضیح داد: علاوه بر این تعداد از مدارس در سایر واحدهای آموزشی نیازمند بهسازی، اقدامات مختلفی در خصوص توسعه و بهسازی کارگاه‌های هنرستانی، زیباسازی محوطه بیرونی مدارس در حال انجام است.

رنجبر گلشواری با اشاره به اینکه ایجاد جذابیت در مدارس بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس عاملی موثر برای فراهم کردن بستر مناسب تحصیلی است، اضافه کرد: شاداب سازی محیط تحصیلی در بالا رفتن سطح تعلیم و تربیت موثر است و ایجاد شور و اشتیاق و ارتباط دوستی عمیق میان مربیان و دانش آموزان از اثرات ایجاد فرهنگ نشاط در مدارس سرزمین آب و آفتاب است.

به گزارش ایرنا، در سال تحصیلی جدید یکهزار و ۵۷۰ فرهنگی و۳۱ هزار دانش آموز قشمی راهی مدرسه می شوند و تاکنون بیش از ۳۰هزار دانش آموز در مقاطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و دوم، فنی و کار دانش برای سال تحصیلی جدید در مدارس این شهرستان نام نویسی شده اند.

ساختمان های آموزشی دولتی این شهرستان ۸۹ باب است که احداث ۱۵ کلاس درس جدید نیز از سوی سازمان منطقه آزاد قشم آغاز شده و در مهرماه به بهره برداری خواهد رسید.

هر ساله با آغاز مهر، عظیم ترین و با ارج ترین رویداد فرهنگی کشور در عرصه تعلیم و تربیت رخ می دهد و با ورود دانش آموزان و معلمان به کلاس های درس، مدارس جان تازه ای می گیرند.

در اجرای پروژه ملی مهر طیف وسیعی از جامعه و ارکان نظام اداری و آموزشی کشور درگیر می شود و تسلسل کاری به خوبی مشهود است. این پروژه چند سالی است که محور برنامه ریزی ها، تصمیم گیری ها، سازماندهی و هماهنگی ها در نظام تعلیم و تربیت کشور است و تحولی اساسی را در این عرصه به وجود آورده است.

پروژه مهر نمادی از همبستگی، تحول، مدیریت کارآمد و هدفمند در نظام تعلیم و تربیت و گامی برای سازماندهی و ساماندهی بهتر امور آموزشی محسوب می شود.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha