۲۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۰۱
کد خبر: 85596697
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۲۱۰ جوان قشمی به خدمت مقدس سربازی اعزام شدند

۲۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۰۱
کد خبر: 85596697
۲۱۰ جوان قشمی به خدمت مقدس سربازی اعزام شدند

قشم - ایرنا - فرمانده انتظامی شهرستان قشم گفت: ۲۱۰ جوان مشمول سالم این شهرستان مرزی از ابتدای سال جاری تاکنون به خدمت مقدس سربازی اعزام شده اند.

سرهنگ علی اکبر مرادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: به طور متوسط هر سال ۴۵۰ نفر از جوانان مشمول این جزیره بر اساس مقررات نظام وظیفه در روزهای اول هر ماه برای آموزش و خدمت سربازی به یگان های مربوطه اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه استقبال جوانان برای انجام خدمت سربازی در این جزیره مطلوب است، ادامه داد: سربازان وظیفه سالیانه یازده مرتبه طبق مقررات از این شهرستان مرزی به خدمت زیر پرچم اعزام می شوند.

فرمانده انتظامی شهرستان قشم توضیح داد: مشمولان سربازی این جزیره برای پرسش سوال های خود در رابطه با سربازی، می‌توانند با تلفن گویای ۰۹۶۴۸۰ یا تلفن دفتر ارتباطات مردمی این فرماندهی به شماره ۰۷۶۳۵۲۴۰۸۸۰ تماس بگیرند یا به سایت اینترنتی https://vazifeh.police.ir/ مراجعه کنند.

سرهنگ مرادی اضافه کرد: طبق ماده ۶۳ قانون خدمت وظیفه، هرگونه بکارگیری مشمولان غایب در ادارات، سازمان‌های دولتی و غیردولتی ممنوع است و در صورتی که این موضوع تایید شود، برابر قانون با بکارگیرنده مشمولان غایب برخورد می‌شود.

وی گفت: هدف از خدمت سربازی، آماده شدن جوانان برای یک زندگی خوب و ایده آل است و افرادی که به سربازی وارد می شوند روش زندگی و منش اجتماعی را فرا می گیرند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha