رکوردشکنی مصرف سوخت در غرب مازندران با افزایش ۱۰۰ درصدی

ساری- ایرنا- مصرف بنزین شهرستان‌های غربی مازندران در تعطیلات هفته دوم شهریور با افزایشی چشمگیر مواجه بود و به استناد آمار افزایش ۱۰۰ درصدی میانگین روزانه مصرف بنزین در این منطقه از استان ثبت شد که منجر به کمبود مقطعی بنزین در جایگاه‌های سوخت و بروز مشکلاتی برای شهروندان و مسافران شد.

به گزارش ایرنا، رشد ناگهانی مصرف بنزین در غرب مازندران طی تعطیلات گذشته به دلیل حضور مسافران و در ترافیک ماندن تانکرهای حامل سوخت ۲ عامل اصلی بروز معضل چند روزه تامین بنزین در مناطق غربی مازندران بود.

تعطیلات چند روزه مناسبتی در هفته دوم شهریور و موج سفرهای تابستانی سبب شد که میلیون‌ها نفر عازم مازندران شوند. غرب مازندران هم معمولا مسافرخیزترین نقطه شمال کشور است و به همین دلیل معمولا در این منطقه مصرف سوخت افزایش می‌یابد. چالشی که ۲ هفته پیش در غرب مازندران به شکلی حاد مشاهده شد و برای حدود ۴۸ ساعت شهروندان و مسافران را در شهرهای غربی استان با مشکل جدی در تامین سوخت مواجه کرد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چالوس آمار میانگین مصرف روزانه بنزین در غرب مازندران طی روزهای حضور مسافران را اعلام کرده و از افزایش ۱۰۰ درصدی مصرف بنزین در این منطقه هنگام حضور مسافران خبر داد.

تورج امانی روز یکشنبه در حاشیه بازدید نائب‌رئیس کمیسیون انرژی مجلس از انبار نفت منطقه چالوس و اسکله نفتی بندر نوشهر اظهار کرد: بر اساس آمارهای ثبت شده میانگین مصرف روزانه بنزین غرب مازندران در تعطیلات اخیر گذشته نسبت به ایام معمول ۱۰۰ درصد افزایش یافته بود.

وی افزود: مصرف بنزین در این منطقه به طور میانگین در ایام معمول روزانه ۱.۹ میلیون لیتر است. اما این رقم در تعطیلات اخیر به ۳.۸ میلیون لیتر در روز رسید که آماری کم‌سابقه در مصرف روزانه بنزین این منطقه است و به دلیل حضور انبوه مسافران در منطقه رخ داد.

رکوردشکنی مصرف سوخت در غرب مازندران با افزایش ۱۰۰ درصدی

این مسئول ضمن تقدیر از حمایت‌های وزارت نفت، معاون وزیر و مدیرعامل پالایش و پخش و مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: انبار استراتژیکی نفت منطقه چالوس که از طریق خط لوله به بندر نوشهر متصل است می‌تواند در همه شرایط از طریق دریا و بهره‌مندی از ظرفیت زیرساختی بندر نوشهر، نقش مهمی در سوخت‌رسانی کشور داشته باشد که به بازخوانی مجدد این ظرفیت با رویکرد خدمت‌رسانی مطلوب به مردم نیاز است.

مصرف بنزین در غرب مازندران به طور میانگین در ایام معمول روزانه ۱.۹ میلیون لیتر است که در تعطیلات هفته دوم شهریور به ۳.۸ میلیون لیتر در روز رسید.

افزایش ناگهانی مصرف بنزین و خالی شدن مخازن بنزین جایگاه‌های سوخت و دیر رسیدن تانکرهای حامل سوخت به این جایگاه‌ها به دلیل حضور مسافران نخستین بار نبود که در مازندران و به ویژه شهرهای غربی این استان مشاهده ‌شد. معضل کمبود سوخت در مازندران و به ویژه مناطق غربی این استان در زمان حضور مسافران طی سال‌های اخیر بارها تکرار شده و همین موضوع نیز برنامه‌ریزی برای پیشگیری از این معضل تکراری را به یکی از درخواست‌های جدی مردم مازندران و غرب این استان تبدیل کرده است.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس در بازدید از انبار نفت منطقه چالوس و اسکله نفتی بندر نوشهر گفت: مصرف قابل توجه بنزین نسبت به دوره‌های قبل و مدت مشابه نشان دهنده حجم بالای مسافران در مناطق شمالی به ویژه غرب مازندران است.

محمد بهرامی افزود: ترافیک موجود بین راهی و تردد میلیونی خودروها در جاده‌های غرب مازندران با توجه به نزدیکی به پایتخت و شرایط اقلیمی و طبیعی، سوخت‌رسانی را در این منطقه دشوار کرده بود که در نهایت با اهتمام شبانه‌روزی و پیگیری‌های مسئولان مربوطه مشکل برطرف شد. مقرر شد موارد قابل پیگیری به صورت مدون تهیه و ارائه شود.

به گزارش ایرنا، در تعطیلات هفته دوم شهریور به استناد آمارهای رسمی حدود ۲۱ میلیون تردد خودرویی در جاده‌های مازندران ثبت شد و بیش از چهار میلیون نفر مسافر نیز وارد این استان شدند.

مازندران ۲ شرکت پخش فرآورده‌های نفتی با مرکزیت ساری و چالوس دارد که مرکز منطقه‌ای ساری از گلوگاه تا نور و مرکز منطقه‌ای چالوس از نوشهر تا رامسر را را زیر پوشش قرار می‌دهند.

۵۸ جایگاه سوخت زیر پوشش شرکت پخش فرآورده‌های نفتی مازندران منطقه چالوس و ۱۴۳ جایگاه سوخت نیز زیر پوشش شرکت پخش فرآورده‌های نفتی مازندران منطقه ساری قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha