وزیر سابق امور خارجه پاکستان: تحریم‌های یکجانبه علیه ملت‌ها یک جنایت است

اسلام‌آباد - ایرنا - وزیر سابق امور خارجه پاکستان و رئیس فعلی کمیسیون روابط خارجی مجلس این کشور در واکنش به تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: جبهه غرب درصدد پایداری هژمونی دلار است درحالی که تحریم‌های یکجانبه علیه ملت‌ها چیزی جز جنایت نیست.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا، خانم حنا ربانی در یک گفت‌وگوی تلویزیونی در اسلام‌آباد افزود: تحریم‌ کنندگان ایران با فشارهای سیاسی و اقتصادی، دیگر کشورها را مجبور به تبعیت از تحریم‌های یکجانبه می کنند.

وی اظهار داشت: تحریم‌ها علیه ایران از سوی سازمان ملل متحد و یا دیگر نهادهای چند جانبه اعمال نشده بلکه یکجانبه و ماهیت آن اقتصادی است و سبب عمیق تر شدن مشکلات ملت‌ها به ویژه پدیده فقر می شود.

رئیس کمیسیون امور خارجه مجلس ملی پاکستان گفت: معتقدم که کشور من موظف به پیروی از تحریم‌های یکجانبه نیست اما قدرت‌های بزرگ با استفاده از ابزارهای سیاسی و اقتصادی حرف خود را به کرسی می نشانند.

وی تاکید کرد: تأثیر تحریم‌های یکجانبه اقتصادی به طور مستقیم متوجه ملت‌ها و قشر فقیر و لذا از نظر من این اقدام یک‌ جنایت است.

ربانی نماینده فعلی مجلس پاکستان از حزب مردم بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ به عنوان اولین وزیر امور خارجه زن سکان هدایت دستگاه دیپلماسی اسلام‌آباد را برعهده داشت. وی سپس از سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ به عنوان وزیر مشاور امور خارجه پاکستان خدمت کرد.

وزیر سابق امور خارجه پاکستان پیرامون تحولات خاورمیانه از جمله‌ جنگ‌ غزه و ماجراجویی‌های ایالات متحده در شرق و جنوب آسیا گفت: آمریکا و اروپا دیگر اعتباری برای صحبت درخصوص اصول بشردوستانه یا مسائل حقوق بشری ندارند و ما آن را در رویکرد دوگانه آنان در جنگ های اوکراین و غزه مشاهده می کنیم.

وی افزود: تا زمانی که فشارهای دیپلماتیک بر [رژیم] اسرائیل تشدید نشود هیچ امیدی به آتش‌بس در غزه نیست.

ربانی درباره روابط متشنج پاکستان با افغانستان و سیاست دو جناح سیاسی آمریکا درخصوص خروج نیروهای خارجی از افغانستان نیز گفت: پیمان دوحه از همان اول بحث برانگیز بود و از نظر من هر دو جناح آمریکا چه دولت دونالد ترامپ و چه جود بایدن در بحث آشفتگی افغانستان پس از خروج نیروهای خارجی مقصر هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha