۲۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۰۰
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85596795
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ثبت نام حدود ۹۳ درصد دانش آموزان کردستانی قطعی شده است

سنندج-ایرنا-مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: در حال حاضر ثبت نام حدود ۹۳ درصد دانش‌آموزان استان در مقاطع مختلف برای سال تحصیلی جدید قطعی شده است.

به گزارش ایرنا، هاشم ناظمی جلال روز یکشنبه در نشست خبری اظهار کرد: برنامه‌های آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی در قالب پروژه مهر از خرداد ماه در قالب ۹ کمیته آغاز شد تا در نهایت به بازگشایی مطلوب مدارس و آغاز مهری بانشاط منجر شود.

وی افزود: براین اساس پیش بینی می شود سال تحصیلی جدید با حضو ۳۲۰ هزار دانش‌آموز و حدود ۲۳ هزار پرسنل آموزشی در سه هزار و ۲۰۰ آموزشگاه وحدود ۱۵ هزار کلاس در استان آغاز شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به ثبت نام حدود ۹۳ درصد دانش اموزان در مقاطع مختلف تحصیلی گفت: در مدارس ابتدایی ۹۹ درصد، متوسطه اول ۹۷ درصد و متوسطه دوم حدود ۸۲ درصد ثبت نام قطعی شده است.

وی همچنین به ثبت سفارش کتاب‌های درسی اشاره کرد و ادامه داد: لازمه ثبت سفارش کتاب‌های درسی ثبت نام دانش‌آموزان است و براین اساس تاکنون بیش از ۹۵ درصد سفارش و توزیع کتب تا مرحله مدرسه ای انجام شده است.

ثبت نام حدود ۹۳ درصد دانش آموزان کردستانی قطعی شده است

ناظمی جلال اظهار کرد: در وزارت آموزش و پرورش نظارت و ارزشیابی عملکرد ستاد پروژه مهر استان‌ها انجام می شود و در این راستا کردستان در اکثر شاخص‌ها از میانگین کشوری بالاتر بوده است.

وی یادآور شد: شعار پروژه مهر امسال "برای ایران برای مدرسه" بود و تمام تلاش ما این است که هیچ کلاسی در هیچ نقطه ای بدون معلم و هیچ معلمی بدون ابلاغ نباشد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان افزود: در بحث نبروی انسانی تلاش وزارتخانه تامین نیروی از طریق دانشگاه فرهنگیان است و ما از طریق ماده ۲۸ و دانشگاه فرهنگیان هزار و ۱۶۴ نفر ورودی خواهیم داشت، ضمن اینکه از حدود هزار نفر معلم که قرار بود امسال بازنشسته شوند حدود ۵۰۰ نفر استمرارکار داده اند و مابقی نیز قول داده اند در صورت بروز مشکل به صورت اضافه تدریس با ما همکاری داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سرویس‌های مدارس اشاره کرد و افزود: سال‌های گذشته سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان صفر تا ۱۰۰ در اختیار آموزش و پرورش بود اما در سال جاری متولی اصلی شورای ترافیک و شهرداری‌ها هستند و ما فقط کار نظارتی انجام می دهیم.

ناظمی جلال اضافه کرد: در این راستا وزارت کشور سامانه سپند را راه اندازی کرده و هر دانش‌آموزی که نیازمند سرویس است باید در این سامانه ثبت نام کند، ما نیز نظارت لازم را خواهیم داشت و بنا داریم با همکاری شهرداری در طول سال دوره آموزشی برای رانندگان داشته باشیم.

وی همچنین با اشاره به تحویل ۴۳ پروژه آموزشی در اول مهر، گفت: اجرای طرح شهید عجمیان در راستای بهسازی، فضاسازی و تعمیر مدارس، اجرای طرح شهید عرب برای تأمین سیستم گرمایشی مدارس، خرید تجهیزات هنرستان‌ها به مبلغ ۲۴۰ میلیارد ریال از دیگر اقداماتی است که برای در راستای آغاز مهری بانشاط در استان انجام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: براساس برنامه‌های پیش بینی شده جشن غنچه ها در روز ۲۶ شهریور، جشن شکوفه‌ها ۲۷ شهریور، جشن جوانه‌ها ۲۸ شهریور و جشن آغاز سال تحصیلی روز اول مهر در استان برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha