۲۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۲۸
کد خبرنگار: 5546
کد خبر: 85596888
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

بازار مدارس در گلستان زیر ذره‌بین بازرسان

۲۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۲۸
کد خبر: 85596888
بازار مدارس در گلستان زیر ذره‌بین بازرسان

گرگان- ایرنا- معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: همزمان با اجرای طرح ویژه نظارتی بازگشایی مدارس، نظارت‌ بر واحدهای صنفی عرضه‌کننده پوشاک، کیف و کفش، نوشت‌افزار، مدارس غیردولتی و سرویس مدارس در استان تشدید می‌شود.

جعفر کرامتی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آغاز طرح نظارتی ویژه بازار مدارس از ۱۵ شهریور اظهار کرد: این طرح تا ۱۵ مهر در گلستان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه بازرسان صنعت، معدن و تجارت در آستانه ماه مهر بر بازار نوشت‌افزار، پوشاک و سرویس مدارس و همچنین مدارس غیردولتی نظارت می‌کنند، افزود: تاکنون چند پرونده تخلف در بازار نوشت‌افزار استان تشکیل شده که در دست بررسی است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت گلستان با بیان اینکه گشت‌ نظارتی به صورت مستقل و مشترک در حال انجام است، تصریح کرد: در بخش پوشاک مدارس، بازرسان ما براساس نرخ اعلام شده از سوی انجمن‌ اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش بررسی‌های میدانی را انجام می‌دهند و در صورت مشاهده تخلف، با متخلفان برخورد خواهند کرد.

کرامتی با بیان اینکه تاکنون هیچ گزارش تخلف در واحدهای صنفی مربوط به دوخت لباس فرم مدارس در گلستان گزارش نشده است، تصریح کرد: نظارت بر مدارس غیردولتی در بخش شهریه وظیفه دیگر ما است، مدارس غیردولتی باید براساس نرخ‌های وزارت آموزش و پرورش اقدام به دریافت شهریه کنند.

وی ادامه داد: هر مدرسه غیردولتی برنامه‌های خود را در سامانه مشارکت‌ها وارد می‌کند و براساس آن نرخ شهریه آن مدرسه تعیین می‌شود و این مدارس ملزم به رعایت نرخ تعیین‌شده هستند.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت گلستان با بیان اینکه طرح نظارتی صمت، همراهی و همکاری بیشتر خانواده‌ها را می‌طلبد، افزود: والدین در آستانه مهر تحصیلی، تخلفات مربوط به حوزه‌های مختلف از جمله مدارس غیردولتی را به سامانه ۱۲۴ گزارش کنند تا در اسرع وقت با متخلفان برخورد شود.

کرامتی از وجود ۲۲ بازرس در گرگان و ۴۵ بازرس در استان گلستان خبر داد و اظهار کرد: با این تعداد نیرو، نظارت دقیق از تمامی بخش‌ها سخت است که همین مساله می‌طلبد مردم گزارش‌های تخلف را از سامانه ۱۲۴ به ما اعلام کنند.

شورای شهر گرگان هنوز نرخ سرویس مدارس را اعلام نکرد

وی با بیان اینکه نظارت ما بر مدارس غیردولتی در طول سال تحصیلی نیز ادامه دارد، تصریح کرد: در حال حاضر نظارت ما بر مدارس غیردولتی صرفا در حوزه ثبت‌نام و جلوگیری از دریافت شهریه غیرمعقول است اما کوتاهی این مدارس در اجرای فوق‌برنامه‌ها و کاهش کیفیت آموزشی موارد دیگری است که در طول سال همواره مورد توجه بازرسان ما قرار دارد.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت گلستان از رسیدگی ویژه به پرونده‌های تخلفاتی مربوط به بازار مدارس خبر داد و یادآور شد: بیشترین گلایه مردمی در خصوص مدارس غیردولتی است و درخواست ما از آموزش و پرورش گلستان همراهی بیشتر در این بخش است.

کرامتی متذکر شد: با وجود گذشت یک هفته از مکاتبه ما با آموزش و پرورش گلستان مبنی بر تعیین یک نماینده برای گشت‌های بازرسی میدانی از مدارس غیردولتی هنوز این اقدام انجام نشده و در صورت معرفی نشدن نماینده آموزش و پرورش تا یک الی ۲ روز آینده، گشت‌های نظارتی خود را آغاز خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر گرگان هنوز نرخ جدید سرویس مدارس را اعلام نکرد، یادآور شد: در حال حاضر پیش‌ثبت‌نام سرویس مدارس براساس نرخ سال گذشته است تا نرخ سال جدید اعلام شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha