۲۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۱۹
کد خبرنگار: 2160
کد خبر: 85596964
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

تداوم بارش باران و هوای خنک در گلستان تا هفته آینده

۲۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۱۹
کد خبر: 85596964
تداوم بارش باران و هوای خنک در گلستان تا هفته آینده

گرگان- ایرنا- مدیرکل هواشناسی گلستان گفت: ناپایداری هوای استان تا عصر سه‌شنبه فروکش خواهد کرد و سپس تا اوایل هفته آینده، شاهد جو ناپایدار در مناطق کوهستانی خواهیم بود.

امان‌محمد کمالی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بارش باران که از عصر جمعه آغاز شده، نیمه شب امشب شدت خواهد گرفت و سپس از شدت آن کاسته می‌شود و از فردا انتظار جو آرامی در استان خواهیم داشت.

وی بیان کرد: اثرات امشب این سامانه بارشی بروز پدیده رگبار و باران و رعد و برق خواهد بود که در برخی ساعات رعد و برق شدید همچون شب گذشته و بامداد امروز به وقوع خواهد پیوست.

وی خاطرنشان کرد: آبگرفتگی برخی معابر و وقوع سیلاب‌های ناگهانی از مخاطرات این سامانه است.

مدیرکل هواشناسی گلستان گفت: با فعال شدن سامانه ناپایدار جدید، گاهی رگبارهای پراکنده و رعد و برق مورد انتظار است، اما بطور کلی هوای خنک و مرطوب تا اوایل هفته آینده در استان باقی خواهد ماند.

کمالی افزود: بیشترین میزان بارش در ۴۸ ساعت گذشته در ایستگاه «عزیزآباد» از توابع شهرستان کلاله در شرق این استان به میزان ۸۶.۵ میلیمتر بارید و همچنین ایستگاه «یل‌چشمه» نیز از توابع همین شهرستان و ایستگاه مرکزی کلاله نیز با ثبت ۶۴.۵ و نیز ۵۳.۷ میلیمتر بیشترین میزان بارش را داشتند.

به گزارش ایرنا، گلستان ۱۰ ایستگاه سینوپتیک و فرودگاهی، ۲۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۸۰ ایستگاه باران‌سنجی، ۲۷ ایستگاه خودکار، ۱۳ ایستگاه باران‌سنجی بر خط، یک ایستگاه جاده‌ای (خوش ییلاق)، یک ایستگاه جو بالا، یک سامانه برآورد شعاع دید افقی در امتداد باند فرودگاه در ۲ سامانه پایش گرد و غبار، ۲ سامانه تشعشع سنجی (اینچه‌برون و مراوه‌تپه) و یک سکوی دریایی و ۲ گیرنده تصاویر ماهواره و رادار در مجموع ۱۶۲ سامانه و ایستگاه دارد.

گلستان دارای تنوع اقلیمی از نیمه مرطوب معتدل تا نیمه‌خشک و خشک و گرم و سرد است که بارندگی آن متغیر و موقعیت طبیعی استان شامل کوهستان‌های مرتفع، دشت هموار، مناطق پست، شوره‌زار، جنگل، مرتع و دریاست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha