۲۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۳۷
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85596966
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار ایلام: تعلل در احداث مسکن ملی موجب تحمیل افزایش هزینه به متقاصیان می‌شود

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام با تاکید بر اینکه مدیران اجرایی با همکاری بانک‌ها برای تکمیل طرح‌های مسکن ملی تلاش کنند، گفت: تعلل و کم کاری در تکمیل پروژه های طرح ملی نهضت مسکن باعث افزایش هزینه‌های ساخت برای متقاضیان و بانک‌ها می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "حسن بهرام‌نیا" روز یکشنبه در نشست شورای تامین مسکن استان ایلام، اظهار کرد: سیاست دولت چهاردهم در تکمیل پروژه‌های طرح ملی نهضت مسکن، بر سیاست‌های کلی نظام است و نباید ادارات و بانک‌ها منتظر ابلاغیه‌های دولت بمانند چرا که تعلل در روند تکمیل طرح باعث افزایش هزینه‌های تحمیلی به متقاضیان می شود.

وی خواستار تعامل متقابل بین متقاضیان مسکن ملی نسبت به آورده معین و بانک‌ها برای آزادسازی اقساط و پرداخت تسهیلات شد و نسبت به برگزاری یک جلسه با حضور بانک‌های عامل، راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و معاون عمرانی استانداری برای بررسی و رفع موانع تسریع در ساخت مسکن ملی متقاضیان تاکید کرد.

استاندار ایلام نسبت به عدم تکمیل و افتتاح ۶۰۰ واحد مسکن نهضت ملی در این استان انتقاد کرد و خواستار تسریع در روند تکمیل پروژه‌ها شد و افزود: طرح‌های طرح ملی نهضت مسکن، نباید در مراحل پایانی تکمیل متوقف شود و زیرساخت‌های ضروری نظیر انشعاب آب، برق و گاز، نصب آسانسور و راه دسترسی برای این واحدها در اولویت باشد.

بهرام‌نیا اضافه کرد: تا پایان هفته جاری مشکل انشعاب آب واحدهای طرح ملی نهضت مسکن تعیین تکلیف و طبق قانون، انشعاب زیرساخت‌های ضروری آب، برق و گاز تا درب منازل کشیده شود.

وی تاکید کرد: نگاه مدیران در موضوع مسکن ملی باید به گونه‌ای باشد که حق دولت و مردم ضایع نشود و باید بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات به متقاصیان اعتبارات مورد نیاز را از بانک‌های مرکزی جذب کنند.

استاندار ایلام بیان کرد: واحدهای مسکونی خودمالکی در قالب طرح ملی نهضت مسکن، یکی از موضوعاتی است که باید مورد توجه مدیران مرتبط قرار گیرد که به طور قطع، توجه به این موضوع باعث نوسازی بافت شهری و کاهش بافت مناطق فرسوده خواهد شد و زمینه ساز زیباسازی نمای شهری، تعریض کوچه ها و نوسازی منازل می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه باید از حقوق مردم و دولت به‌طور دقیق در حوزه طرح ملی نهضت مسکن حراست شود تا حقی از دولت و مصرف‌کننده تضییع نشود، گفت: واحدهای طرح ملی نهضت مسکن، بعد از تکمیل بر اساس آورده افراد تقسیم شود و در مدت یک ماه متقاضیان باید پرداختی خود را به تراز بانک برسانند.

بهرام‌نیا با اشاره به اینکه اولویت تکمیل پروژه‌های طرح ملی نهضت مسکن را برای پروژه‌های با بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی است، افزود: دستگاه‌های نظارتی در روند تکمیل پروژه‌ها و تقسیم و اختصاص واحدها به متقاصیان و مالکان حضور داشته باشند تا حق هیچ فردی تضییع نشود.

استاندار ایلام با تاکید بر اینکه زمین از هر اداره‌ای برای ساخت مسکن ملی اختصاص یافته است، اولویت تحویل واحد با متقاضیان همان اداره باشد، گفت: همچنین تامین مسکن ایثارگران و فرهنگیان نیز دارای اهمیت است و اراضی دولتی دارای مشکل یا چند مالکیتی هم بررسی و رفع ایراد شوند.

وی در باره طرح واگذاری زمین برای جوانی جمعیت و فرزندآوری هم اظهار کرد: اراضی اطراف شهر ایلام و سپس زمین‌های بایر و غیر قابل کشت مهران برای واگذاری به متقاضیان در قالب این طرح در اولویت باشد و طی ۲ هفته اراضی این شهرها برای طرح جوانی جمعیت و فرزندآوری بررسی شود.

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: رعایت دستورالعمل‌های پدافند غیرعامل در اجرای پروژه‌های طرح ملی نهضت مسکن در استان باید لحاظ شود و : طبق قانون، ساخت مدرسه و مسجد هم‌زمان برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن ۲۰۰ و بالای ۲۰۰ واحدی ضروری است.

به گزارش ایرنا، سهم استان ایلام از مسکن ملی بیش از ۳۲ هزار واحد شهری و روستایی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha