۲۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۱۱
کد خبرنگار: 1101
کد خبر: 85596976
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برگزاری وبینار تاب‌آوری اقتصادی با حضور سخنرانان بین‌المللی یاسا

تهران- ایرنا- چهارمین نشست از سلسله وبینارهای توسعه نگرش تحلیل سیستمی بنیاد ملی علم ایران با موضوع «تاب‌آوری اقتصادی» و با حضور سخنرانان موسسه بین‌المللی تحلیل کاربردی سیستم‌ها (یاسا) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا از بنیاد ملی علم ایران، این بنیاد علمی در چارچوب عضویت خود در موسسه بین‌المللی یاسا (IIASA) و با هدف توسعه نگرش تحلیل سیستمی در رویارویی با مسائل پژوهشی کلان ملی و فرا ملی سلسله رویدادهایی به صورت مجازی، با حضور متخصصان برجسته این مؤسسه برگزار می‌کند.

چهارمین نشست مجازی با محوریت «تاب‌آوری اقتصادی» روز سه‌شنبه ۲۷ شهریور از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۶:۳۰ به وقت تهران با سخنرانی مایکل کُهن مدیر برنامه مرزهای اقتصادی مؤسسه یاسا با مشارکت برخی پژوهشگران این مؤسسه از طریق نشانی https://www.skyroom.online/ch/insf/international/en برگزار می‌شود.

مدیریت این نشست بر عهده امیرحسین مزینی عضو هیات‌ علمی دانشگاه تربیت مدرس است.

در این نشست هم‌زمان با معرفی برنامه‌های یاسا، به مفهوم و ابعاد تاب‌آوری در حوزه اقتصاد پرداخته و روش‌ها و مدل‌های اندازه‌گیری و کمّی‌سازی تاب‌آوری بیان می‌شود و به برخی از نمونه‌های کاربردی و مدل‌سازی از تاب‌آوری اقتصادی در حوزه‌های حوادث طبیعی و موضوعات مالی اشاره خواهد شد.

به گزارش ایرنا، موسسه بین‌المللی تحلیل کاربردی سیستم‌ها (یاسا) واقع در کشور اتریش، یک موسسه مستقل غیردولتی است که با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در موضوعات و مسائل مورد بسیار مهم بین‌المللی مانند تغییر اقلیم، انرژی، آب، امنیت غذایی آلودگی هوا و عدالت اجتماعی فعالیت می‌کند.

یاسا در سال ۱۹۷۱ میلادی توسط ۱۲ کشور دنیا که معتقد بودند، کشورها باید بدون توجه به ارتباطات سیاسی به لحاظ علمی با یکدیگر ارتباط داشته باشند، تاسیس شد. این موسسه، ارتباط بین شاخه‌های مختلف علوم را برقرار می‌کند و متخصصان برجسته ده‌ها کشور جهان از جمله تعدادی از برندگان جوایز نوبل با یاسا همکاری دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha