داوری‌ آثار ششمین جشنواره موسیقی امیرجاهد آغاز شد

تهران- ایرنا- دبیر اجرایی ششمین جشنواره ملی موسیقی امیرجاهد گفت: داوری آثار این جشنواره از امروز یکشنبه- ۲۵ شهریورماه- در برج آزادی آغاز شد و تا ۱۶ مهرماه ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، مهدی مساح بیدگلی با اعلام این خبر اظهارداشت: داوری بخش دونوازی کلاسیک ایرانی ششمین جشنواره ملی موسیقی امیرجاهد امروز- یکشنبه ۲۵ شهریورماه-، بخش گروه‌نوازی کلاسیک ایرانی، دونوازی و گروه‌نوازی سازهای کوبه‌ای روز دوشنبه- ۲۶ شهریورماه- و دونوازی و گروه‌نوازی پاپ و کلاسیک نیز روزهای ۱۵ و ۱۶ مهرماه برگزار خواهد شد.

وی گفت: پس از پایان داوری‌ها و جمع‌بندی امتیازات از سوی هیات داوران، اسامی برگزیدگان نهایی تا ۲۰ مهرماه اعلام و مراسم اختتامیه جشنواره با حضور هنرمندان و بزرگان عرصه موسیقی ۲۶ مهرماه در برج آزادی تهران برگزار خواهد شد.

مساح بیدگلی افزود: امسال نیز همانند سال‌های گذشته، برنامه‌های ویژه‌ای برای برگزیدگان درنظر گرفته شده و حمایت از نفرات استعداد درخشان و نفرات اول جشنواره به صورت ویژه‌تر خواهد بود.

ششمین دوره جشنواره ملی موسیقی «امیرجاهد» از سوی خانه‌موزه دکتر معین و استاد امیرجاهد، خانه موسیقی ایران، انجمن موسیقی ایران، برج آزادی تهران، بنیاد رودکی و شهرداری منطقه ۱۴ تهران مورد حمایت قرار می‌گیرد.

خانه موزه دکتر معین و استاد محمدعلی امیرجاهد با همکاری خانه موسیقی ایران براساس وظایف و رسالت خود، جشنواره ملی موسیقی «امیرجاهد» را به منظور حفظ و ارتقای فن و هنر موسیقی جدی مبتنی بر مبانی تفکر، فرهنگ و هنر ملی ایران و ضرورت کشف استعدادهای درخشان و حمایت از نسل جوان در پنج رده سنی؛ «الف» (۱۱-۸)، «ب» (۱۵-۱۲)، «ج» (۲۰-۱۶)، «د» (۳۰-۲۱) و «ه» (۳۱ سال به بالا) برگزار می‌کند.

در این جشنواره که شامل موسیقی ایرانی (سنتی و محلی)، کلاسیک، پاپ، کوبه‌ای و آواز است، افراد متقاضی و گروه‌ها با توجه به رده سنی پس از ارزیابی اولیه و کسب مجوز، به رقابت می‌پردازند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha