افزایش درآمد و کاهش هزینه از اهداف اصلی شرکت ایرانگردی و جهانگردی است

تهران- ایرنا- شرکت سرمایه گذاری ایرانگردی و جهانگردی بزرگترین شبکه هتل داری ایران محسوب می شود که با مدیرعاملی فریبا عباسی می کوشد تا گام های مهم و اساسی در جهت پویایی و گسترش فعالیت گسترده ترین شبکه هتلی کشور بردارد.

به گزارش ایرنا، فریبا عباسی دانش آموخته دکتری برنامه ریزی توسعه و مدیریت گردشگری در مهر ۱۴۰۲ خورشیدی به عنوان مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری ایرانگردی و جهانگردی، گسترده ترین شبکه هتلی کشور انتخاب شد. وی پیش از این در سمت هایی همچون عضو هیات مدیره، مدیر امور بین‌الملل- روابط عمومی و معاون اجرایی شرکت سرمایه‌گذاری ایرانگردی مشغول به فعالیت بوده است.

یکی از اهداف اصلی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری ایرانگردی و جهانگردی، «افزایش درآمد وکاهش هزینه» به شمار می رود که توانست با ثبت رکوردهای جدید در حوزه کسب درآمد و افزایش سود عملیاتی به آن دست پیدا کند.

در این میان ارایه خدمات نوین، با کیفیت و قابل دسترس برای اقشار مختلف جامعه باعث رضایتمندی خدمات گیرندگان به ویژه بازنشستگان شده است.

افزایش درآمد و کاهش هزینه از اهداف اصلی شرکت ایرانگردی و جهانگردی است

بر همین اساس برای اطلاع از چگونگی اقدامات و فعالیت های شرکت سرمایه گذاری ایرانگردی و جهانگردی در دوره مدیر عاملی فریبا عباسی با وی گفت وگویی در این زمینه داشتیم که در زیر می خوانید:

  • گروه هتل های ایرانگردی و جهانگردی برای حضور فعالانه در عرصه داخلی و خارجی چه اقداماتی انجام داده است؟

این گروه به عنوان بزرگترین گروه زنجیره ای خدمات اقامتی و پذیرایی کشور با توجه به گستردگی و پراکندگی جغرافیایی واحدهای اقامتی و پذیرایی که شامل یک هزار و۵۸۰ اتاق و سه هزار و ۹۵۳ تخت فعال است، در دوره مدیریت جدید توانست با توسعه کمی و کیفی خدمات و بهره گیری از نیروی انسانی مجرب؛ اقدامات مهمی در زمینه بازسازی و بهسازی هتل ها، افزایش درآمد شرکت، نگاه ویژه به معیشت کارکنان از طریق افزایش سطح رفاه کارکنان، جانشین پروری و استفاده از ظرفیت داخلی، انضباط مالی و ... انجام و دامنه فعالیت خود را بیش از پیش در کشور گسترش دهد و همچنین به عرصه جریان گردشگری بین المللی وارد شود و به معرفی آثار و جاذبه‌های اماکن متنوع فرهنگی بپردازد و در مسیر توسعه گردشگری پایدار گام بردارد.

  • شرکت سرمایه گذاری هتل های ایرانگردی و جهانگردی چه فعالیت هایی برای پویایی شبکه هتلداری انجام داده است؟

با توجه به اینکه قدمت برخی هتل ها به بیش از ۵۰ سال می رسید، در ۱۴۰۲ خورشیدی، بازسازی و بهسازی اماکن اقامتی به اولویت نخست شرکت تبدیل شد و در بیش از ۱۵ هتل اقداماتی همچون تعمیرات اساسی اتاق ها، موتورخانه ها، تعمیرنما و سقف هتل ها، تعمیر، بازسازی ویلاها و سوئیت ها، خرید و نصب تجهیزات صنعتی آشپزخانه، موتورخانه ها، خشکشویی و ... انجام شد.

تعدادی از هتل ها در ۶ ماهه نخست ۱۴۰۳ خورشیدی بازسازی و بهسازی شدند و این امر به صورت مستمر و پیوسته در شرکت به عنوان یک اصل مهم در حال انجام است.

۲۹ هتل نیز به دریافت گواهینامه استاندارد کیفیت خدمات گردشگری دست یافتند و ۱۶ هتل دیگر در فرآیند دریافت گواهینامه قرار دارند و به زودی این گواهینامه را دریافت خواهند کرد.

همچنین با شرکت ها، نهادها و سازمان ها جهت ارائه خدمات اقامتی به پرسنل شرکت ها، تفاهم نامه و قراردادهای گارانتی امضا شده است.

در این میان به منظور ارتقای سطح خدمات هتلی بیش از چهار هزار نفر ساعت دوره آموزشی ویژه همکاران شرکت با موضوعاتی چون پذیرشگری، آشپزی، خانه داری، مرمت و نگهداری ابنیه، مدیریت هزینه، ایمنی و بهداشت، پذیرایی و تشریفات و ... برگزار شد که پس از برگزاری این دوره ها شاهد افزایش رضایت مندی بر اساس نظرسنجی انجام شده در هتل ها بوده ایم.

  • چه اقداماتی برای سرمایه گذاری و توسعه شرکت انجام شده است؟

استفاده بهینه از فضای هتل ها، با کاربری هایی همچون چایخانه، باشگاه ورزشی و ... همچنین ارائه طرح های اقامتی در زمین های فاقد کاربری شرکت مدنظر است.

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری گروه هتل های ایرانگردی و جهانگردی از دیگر بخش های شرکت است که به برگزاری تورهای زیارتی و سیاحتی متنوع به مقاصد گوناگونی همچون کربلا، مشهد مقدس، زنجان، انزلی، آستارا، ارومیه، سنندج و ... در قالب بسته های سفر ارزان قیمت و هیجان محور ویژه بازنشستگان و عموم همت می گمارد.

علاقه‌مندان به صورت حضوری یا غیر حضوری با مراجعه به سایت دفتر خدمات مسافرتی ایرانگردی و جهانگردی می توانند از شرایط تورهای گردشگری و نحوه رزرو هتل های زیر مجموعه مطلع شوند.

با برنامه ریزی های انجام شده میزان فروش ظرفیت های خالی هتل ها با تمرکز بر بازاریابی الکترونیکی و تبلیغات در فضای مجازی افزایش قابل توجهی داشته است.

همچنین دفاتر فروش در برخی هتل های زیرمجموعه فعال شده است و با همکاری کانون های بازنشستگی استان ها شاهد برگزاری تورهای ویژه بازنشستگان هستیم.

با تلاش همکاران، افزایش رضایتمندی مشتریان و همچنین بازسازی های صورت گرفته شاهد رشد ورودی، ضریب اشغال هتل ها و افزایش درآمد هستیم.

  • نحوه ارایه خدمات مناسب و مطلوب به مسافران را چگونه ارزیابی می کنید؟

با راه اندازی هتل مانیتورینگ، پس از خروج مسافر از هتل در پیامکی عملکرد هتل در تمامی زمینه ها و بخش ها مورد ارزیابی قرار می گیرد. با توجه به جدول ارزیابی، نارضایتی مشتریان کاهش چشمگیری داشته و رضایت مندی در سطح عالی و خوب به ویژه از عملکرد پذیرشگران افزایش یافته است.

همچنین به منظور توجه به مهمانان وفادار و ارائه تخفیف های مناسب در زمان پایین بودن ضریب اشغال هتل ها به زودی باشگاه مشتریان با هدف جذب مشتری و افزایش درآمد راه اندازی خواهد شد.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha