مهر امسال مدرسه‌های سمنان میزبان ۱۳۵ هزار دانش‌آموز است

سمنان - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش سمنان گفت: ۱۳۵ هزار دانش‌آموز سال تحصیلی ۱۴۰۳- ۱۴۰۴ را در مدرسه‌های این استان آغاز می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدجمال وزیری روز یکشنبه در نشست خبری در آستانه مهر و آیین بازگشایی مدارس با موضوع تبیین و تشریح اقدام‌های اجرایی آموزش و پرورش در قالب طرح ملی پروژه مهر در سالن جلسات اداره‌کل آموزش و پرورش استان، افزود: یکهزار و ۱۹۸ مدرسه با پنج‌هزار و ۸۰۰ کلاس درس در دوره‌های تحصیلی مختلف پذیرای دانش‌آموزان است.

وی اضافه کرد: ۶۵۰ معلم امسال جدید استخدام شدند و استخدام دیگر نیروها در حال انجام است. ۳۸۴ معلم متقاضی بازنشستگی هستند و ممکن است این تعداد کاهش یا افزایش یابد.

وزیری اظهار کرد: ۹۰ درصد کتاب‌های درسی در همه دوره‌های تحصیلی تامین و توزیع شده است و با ثبت‌نام قطعی دانش‌آموزان کتاب به دست آنان می‌رسد.

۵۷ درصد معلمان استان سمنان خانم هستند

وی اضافه کرد: ۵۷ درصد معلمان استان سمنان خانم و بقیه آقا هستند و تفکیک جنسیتی در تمام دوره‌های تحصیلی، به جز مواردی در دوره ابتدایی، الزام شد.

مهر امسال مدرسه‌های سمنان میزبان ۱۳۵ هزار دانش‌آموز است

به گفته وی، به ازای هر ۲۰ دانش‌آموز در استان سمنان یک معلم وجود دارد و این استان در آغاز سال تحصیلی با کمبود معلم مواجه نیست، اما ممکن است معلم در برخی رشته‌های تحصیلی فنی کمبود باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش سمنان با اشاره به اینکه ۲۵ هزار دانش‌آموز در مدرسه‌های غیرانتفاعی استان تحصیل می‌کنند، یادآور شد: ضریب پوشش تحصیلی دوران ابتدایی در استان سمنان ۹۹ و هشت درصد و این رقم در کشور ۹۲ درصد است.

وی بیان کرد: میانگین پوشش تحصیلی دوره تحصیلی متوسطه دور اول در استان سمنان ۹۳ و نیم درصد و این ضریب در کشور ۸۷ درصد است. میانگین نرخ باسوادی در استان سمنان ۹۸ و ۶۱ درصد و این رقم در کشور ۹۷ و ۳۰ صدم درصد بیان می‌شود.

موفقیت سمنان در برگزاری امتحان نهایی و کنکور سراسری

وی اضافه کرد: سمنان جزو استان‌های برتر در برگزاری و تصحیح اوراق امتحان نهایی بود و میانگین نمره امتحانات نهایی این استان ۱۲ و ۵۵ و بالاتر از میانگین کشوری بود.

مدیرکل آموزش و پرورش سمنان گفت: ۲۵۰ دانش‌آموز این استان در کنکور ۱۴۰۳ رتبه زیر ۲ هزار کسب کردند.

وزیری اظهار کرد: پوشش پیش‌دبستانی در استان سمنان ۷۰ درصد و این رقم در کشور ۴۰ درصد است.

وی افزود: چهار هنرستان در سمنان،گرمسار، دامغان و شاهرود مجهز به کارگاه فعال است و افزایش این تعداد هنرستان‌ها به هشت مورد در دستور کار است.

مدیرکل آموزش و پرورش سمنان اظهار کرد: به هر هنرستان یک میلیارد ریال برای ایجاد خط تولید از سوی آموزش و پرورش پرداخت می‌شود.

وی تاکید کرد: لباس فرم مدرسه اجباری نیست و باید به سمتی پیش رفت که شیوه‌های منسوخ کنار گذاشته شود و امور متناسب با ویژگی‌های منطقه‌ای پیش برود.

سمنان استان برتر کشور در لیگ جت
وزیری بیان کرد: استان سمنان در لیگ جت یا جهاد تبیین رتبه نخست کشور را از آن خود کرد و در زمینه برنامه‌های اوقات فراغت سومین استان برتر کشور شد.

به گفته وی، ۷۰۰ میلیارد ریال وام کم بهره مرابحه در بین کارکنان آموزش و پرورش استان توزیع شد و این روند ادامه دارد.

وی اظهار کرد: ۵۰۰ بسته و تجهیزات ورزشی در مدرسه‌های استان سمنان در سال تحصیلی ۱۴۰۳- ۱۴۰۴ توزیع می‌شود.

وی اضافه کرد: ۱۱ اتاق بهداشت در مدرسه‌های استان سمنان تجهیز شد و این اقدام ادامه دارد.

افزایش شهریه در سمنان کمتر از میزان تعیین‌شده وزارت آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش سمنان گفت: وزارتخانه افزایش تا ۴۲.۵ درصد شهریه را مجاز کرده است، اما در استان سمنان بین ۲۰ تا ۳۵ درصد افزایش شهریه اعمال شد.

وی اضافه کرد: مدرسه‌های غیرانتفاعی که بیش از نرخ شهریه مصوب، وجه دریافت کنند، متخلف محسوب می‌شوند و با متخلف برخورد و هزینه اضافی به خانواده عودت داده می‌شود.

وی ادامه داد: اردوگاه، استخر دانش‌آموزی و دارالقرآن‌ها به طور رایگان با هدف حمایت در اختیار مدارس غیرانتفاعی قرار دارد.

وزیری تاکید کرد: هیات امنایی شدن مدرسه‌ها به درخواست اولیای مدرسه انجام می‌شود.

سمنان جزو سه استان برتر کشور در مولدسازی املاک مازاد

مدیرکل آموزش و پرورش سمنان گفت: برای ۳۷۸ ملک آموزش و پرورش این استان سند تک برگی اخذ شد و سمنان جزو سه استان برتر کشور در مولدسازی املاک است.

وی ادامه داد: سه‌هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال الزام آموزش و پرورش استان سمنان در مولدسازی املاک تعیید شده است و ۶۱ ملک مازاد برای مولدسازی در نظر گرفته شد که اکنون ۱۱ ملک به فروش رفت.

به گفته وی، زنگ مهر و مقاومت به یاد دانش‌آموزان غزه به همراه والدین در مدرسه‌های استان سمنان نواخته می‌شود.

وزیری اظهار کرد: تمامی مطالبه فرهنگیان پرداخت شد و بدهی در این زمینه وجود ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش سمنان گفت: ۷۰۰ دانش‌آموز استثنایی در این استان مشغول به تحصیل هستند و سه رتبه کشوری کسب کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha