تبلور عاطفه با کمک به دانش آموزان نیازمند در روزهای پایانی تابستان

ارومیه- ایرنا- روزهای پایانی تابستان که ایام آماده سازی دانش آموزان برای حضور در مدارس و کلاس های درس هستند، در سال های اخیر به عطر خوش کمک به دانش آموزان نیازمند معطر شده و علاوه بر راه اندازی کمپین های مجازی، برخی از نهادها نیز با دریافت این کمک ها، آنها را تا پیش از آغاز مدارس به نیازمندان می رسانند.

به گزارش ایرنا، در کنار ایام پایانی سال که همواره روزهایی برای کمک به نیازمندان در راستای نونوار شدن این خانواده ها در ایام آغازین سال نو به شمار می رود، در ایام پایانی فصل گرم سال هم جشن هایی هم به صورت رسمی توسط ادارات کمیته امداد و موسسات خیریه و همچنین توسط خود خانواده ها و حتی در سال های اخیر با بهره گیری از ظرفیت گروه های مجازی خانوادگی برگزار می شود تا کام دانش آموزان نیازمند نیز شیرین شود.

این سال ها علاوه بر افراد خیّری که همواره گره گشای خانواده های نیازمند بوده اند، بسیاری از خانواده هایی هم که وضعیت مالی حتی متوسطی دارند، علاوه بر تامین مایحتاج دانش آموزان خود، برای کمک به دانش آموزان نیازمند هم آستین بالا می زنند.

خانواده هایی هستند که حتی با کمک ها چند ده هزار تومانی به استقبال از ماه مهر می روند و سعی می کنند بخشی از نیازهای آنانی که شاید نتوانند لباس و مایحتاج حداقلی را برای محصلین خود برآورده کنند، تامین می کنند.

شبکه های اجتماعی کمک کار خیّران برای یاری رساندن به دانش آموزان نیازمند

مهناز صیادی یکی از شهروندان ارومیه ای در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: از اوایل شهریور با استفاده از ظرفیت گروه خانوادگی سعی در جمع آوری کمک به نیازمندانی داشته ایم که نمی توانند نیاز تحصیلی دانش آموزان خود را برآورده کنند.

وی اضافه کرد: با بررسی وضعیت خانواده های آشنا و دوستان متوجه شدیم که یکی از خانواده ها، سه فرزند دانش آموز دارد و امکان برآورده کردن نیاز ابتدای سال تحصیلی او را ندارد که با همفکری اعضای گروه خانوادگی و جمع آوری وجه نقد، توانستیم نیازهای این دانش آموزان را برآورده کرده و لبخندی بر لب آنان بیاوریم.

سیدصادق محمدزاده نیز که یکی از مدیران گروه های تلگرامی خانوادگی خود است، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در این باره اظهار کرد: ما هروقت از اعضای گروه تقاضای کمک به نیازمندان کرده ایم، دریغ نکرده اند و استقبال داشته اند.

وی اضافه کرد: این بار نیز نزدیک ۶ میلیون تومان کمک از چند گروه خانوادگی در تلگرام جمع آوری کرده ایم تا به دست دانش آموزان و خانواده های نیازمند برسانیم.

وی اظهار کرد: با این وجه نقد، اقلام مورد نیاز چندین دانش آموز تامین شده و در اختیار خانواده هایشان تا اواخر این هفته قرار خواهد گرفت.

البته باید توجه داشت که این کمک ها به صورت شناخته شده باشد و از کمک به افرادی که شاید سودجویی در کار آنان بوده باشد، باید پرهیز کرد چراکه این امر کمک به دانش آموزان نیست.

۱۸ هزار دانش‌آموز در آذربایجان‌غربی زیر چتر حمایت کمیته امداد قرار دارند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی گفت: ۱۸ هزار دانش آموز تحت پوشش خدمات کمیته امداد هستند که تلاش بر رفع مشکلات درسی و معیشتی انان است.

رضا مهرافروز افزود: کمیته امداد استان هم اکنون سرپرستی هفت هزار کودک یتیم را نیز برعهده دارد و ۱۲ هزار کودک نیز در قالب طرح محسنین حمایت می شوند.

وی بیان کرد: این کودکان و نوجوانان جزو ضعیف ترین اقشار جامعه هستند و در آستانه سال تحصیلی گذشته به چهار هزار نفر خدمات ارائه شد.

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) آذربایجان غربی گفت: مقرر شده است که ۱۸ میلیارد ریال برای کمک به این دانش آموزان به عنوان سهم کمیته امداد در آستانه سال تحصیلی جمع آوری کنیم که۵۰درصد این مبلغ توسط خیرین جمع آوری شده است.

وی اضافه کرد: جهت تامین یک بسته تحصیلی کامل برای هر دانش آموز و تامین ۱۰۰ درصدی مبلغ موردنیاز، حمایت سایر خیرین و نیکوکاران در استان ضروری است.

مهر افروز افزود: لازم است نگاه ویژه ای به این موضوع شود و تا موقعی که متولی گری متمرکزی در این زمینه صورت نگیرد موفقیت حاصل نمی شود.

وی اظهار کرد: با اجرای جشن عاطفه‌ها، در شهریور ماه سال تحصیلی گذشته مردم این استان ۳۱۰ میلیارد ریال به صورت نقدی و کالایی به دانش‌آموزان کم‌بضاعت و نیازمند کمک کردند.

مردم می‌توانند با مراجعه به سایت www.emdad.ir به صورت آنلاین نیز کمک‌های خود در جشن عاطفه‌ها را ثبت و پرداخت کنند.

شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۰۰۰۰۱۲۳۲ به‌نام کمیته امداد امام خمینی (ره) استان و کد دستوری ستاره ۸۸۷۷ ستاره یک مربع نیز از جمله راه‌های جمع آوری کمک‌های مردمی در جشن عاطفه‌ها است.

علاوه بر کمیته امداد، نهادهای دیگری نظیر بهزیستی و موسسات خیریه دیگری نیز برای دریافت کمک مردمی به دانش آموزان نیازمند فعالیت دارند که انتظار می رود با توجه به این حجم از همراهی خیّران و مردم، امسال شاهد خوشحالی همه کودکان نیازمند در سر کلاس های درس باشیم.

بهزیستی نیز نظیر سال های گذشته با برگزاری یک پویش به استقبال ماه مهر رفته است.

پویش «همه حاضر» از ۲۱ شهریور با هدف تأمین لوازم التحریر دانش آموزان تحت پوشش آغاز به کار کرده است .

مردم خیّر می توانند با شماره گیری کد دستوری #۱۲۳* و شماره کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۷۰۷۰۷۰۷۵ به نام هدایای خاص مشارکت‌های مردمی نزد بانک مرکزی و یا از طریق درگاه اینترنتی mosharekat.behzisti.ir دراین پویش شرکت کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha