خاطرات رزمندگان دفاع مقدس برای نسل آینده گردآوری شود

گنبدکاووس- ایرنا- امام جمعه گنبدکاووس  گفت: گنجینه خاطرات و فداکاری شهیدان، ایثارگران، رزمندگان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس برای انتقال به نسل آینده استخراج شود.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام محمود ترابی روز یکشنبه در جلسه شورای اداری گنبدکاووس با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: هشت سال جنگ تحمیلی به محور تحولاتی در منطقه و جهان اسلام تبدیل شد.

وی افزود: محور مقاومت ریشه در دفاع مقدس دارد و در خنثی سازی داعش هم رویکرد این دفاع مشهود است.

امام جمعه گنبدکاووس با گرامیداشت هفته وحدت و ولادت پیامبر رحمت (ص) اظهار کرد: تفرقه مذهبی، نژادی، مرزی وقومی سیاست دشمنان است و مسلمانان باید همواره مواظب این توطئه‌ها باشند.

وی با اشاره به فرارسیدن روزهای بازگشایی مدارس اظهار کرد: با آغاز بهار تعلیم و تربیت با مشارکت خیرین و مردم باید شادی‌ها را قسمت کنیم تا هر کسی با هر امکاناتی شیرینی احسان را بچشد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گنبدکاووس هم با اشاره به اجرای ۵۰۰ ویژه برنامه برای گرامیداشت هفته مقدس گفت: آذین بندی و فضاسازی شهرستان، عطرافشانی گلزار شهدا، تجلیل از شهدا و ایثارگران، مادران و همسران شهدا، یادواره سنگرسازان بی سنگر، مسابقات ورزشی، جام شهدا در ادارات، اعزام گروه های جهادی به مناطق محروم، نمایشگاه دفاع مقدس در مدارس، تبیین فرهنگ ایثار و شهادت، رژه خودرویی، موتوری و تراکتوری، پیاده روی خانوادگی، زنگ ایثار و شهادت، ویزیت و داروی رایگان، توزیع بسته نوشت‌افزار و نصب تندیس شهید سلیمانی از جمله این ویژه برنامه ها در شهرستان گنبدکاووس است.

سیدعلی حسینی با گرامیداشت یاد ۵۲۰ شهید شهرستان گنبدکاووس اظهار کرد: انقلاب اسلامی برگرفته از قیام عاشوراست.

وی افزود: در زمان حاضر زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست و باید پدران و مادران شهدا و جانبازان که عزیزانشان را برای امنیت و آرامش راهی میدان جنگ‌کرده گرامی بداریم.

فرماندار گنبدکاووس هم در این نشست با اشاره به وحدت مثال زدنی مردم این شهرستان گفت: گنبدکاووس ریشه عمیق و مثال زدنی در وحدت دارد و سرلوحه افکار، ذهن و عمل این سرزمین، برادری و وحدت است.

مهدی دهرویه اظهار کرد: آموزه‌های دینی اسلام و آرمان‌های انقلاب بر موازین وحدت بوده و هر مسلمان ملزم به حرکت در این مسیر در راستای ظلم ستیزی و مبارزه با استکبار جهانی است.

وی با اشاره به فصل بازگشایی مدارس اظهار کرد: در ثبت نام‌ها نارضایتی‌هایی وجود داشت که باید مراقبت قانونی و هدفمند برای رفع این نارضایتی‌ها صورت گیرد.

مدیر کمیته امداد امام‌خمینی(ره) گنبدکاووس هم در این نشست گفت: این اداره ۱۴ هزار و ۳۵۲ خانوار با جمعیت ۲۶ هزار و ۳۱۲ نفر تحت حمایت دارد.

عباسعلی قربانی اظهار کرد: از این تعداد سه هزار و ۳۰ نفر دانش آموز هستنذ.

مدیر کمیته امداد امام‌خمینی(ره) گنبدکاووس خاطرنشان کرد: جشن عاطفه ها از ۱۵ شهریور آغاز شده و تا ۱۵ مهر ادامه خواهد داشت و نیکوکاران می توانند با شرکت در این رویداد کمک های خود را برای دانش آموزان داشته باشند.

وی با اشاره به زنگ عاطفه ها در هفتم مهرماه تاکید کرد: در این روز به صورت متمرکز دانش آموزان شهرستان هدایای نقدی خود را برای کمک به دوستانشان اهدا می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha