تغییر نیافتن ساختار بیمارستان شهید رحیمی بیرجند در دست پیگیری است

بیرجند - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: استاندار در کنار رئیس مجمع نمایندگان استان پیگیری مجدانه‌ای انجام می‌دهند تا بیمارستان شهید رحیمی بیرجند به شکل سابق برگردد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، سید محمدرضا طالبی عصر دیروز در جلسه کمیسیون کارگری استان که با حضور مدیرکل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی، رئیس مجمع نمایندگان استان و تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، با تشکر از پیگیری‌های مجمع نمایندگان خراسان جنوبی درخصوص تغییر ساختار بیمارستان شهید رحیمی بیرجند گفت: در این راستا طرح توسعه هم در دستور کار قرار می‌گیرد تا بیمارستانی به روز و استاندارد برای ارائه خدمات به مردم در آینده داشته باشیم.

وی با اشاره به بازدید "مهدی ناقوسی" مدیرکل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی از این بیمارستان افزود: با توجه به رویکردی که مشاهده کردیم، درخصوص تغییر نیافتن ساختار بیمارستان شهید رحیمی به پلی کلینیک (مجتمع درمانی) خیلی امیدواریم.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: خشکسالی‌های چندین ساله سبب شده تعدادی از روستائیان با مهاجرت به شهرها در بخش‌های صنعت و معدن استان مشغول به کار شوند و با وجود قراردادهای دو ماهه، کمتر از دو تا سه میلیون تومان در ماه درآمد داشته باشند.

وی گفت: مردم خراسان جنوبی با وجود همه مشکلاتی که داشته‌اند همواره در انتخابات و مناسبت‌های سیاسی رتبه اول را از آن خود کرده‌اند.

طالبی با اشاره به اجرای قانون جوانی جمعیت افزود: در همه شهرستان‌های استان برای طرح جوانی جمعیت زمین به شکل ویلایی (یک طبقه حیاط دار) و در بیرجند برای احداث واحدهای آپارتمانی دو واحدی زمین واگذار شده و خراسان جنوبی دومین استان از نظر میزان موالید در کشور است.

وی با بیان اینکه در مدت یک سال پنج هزار بیمه شده جدید در خراسان جنوبی داشته‌ایم گفت: به نظر می‌رسد برای ارائه خدمات بهتر به جامعه هدف این مجموعه، علاوه بر ۲ بیمارستان تامین اجتماعی در مرکز استان به بیمارستان سوم هم نیاز داریم و همه مسئولان آماده همکاری برای توسعه بیمارستان شهید رحیمی هستند.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: با توجه به مشکلات موجود در این منطقه برای افراد ساکن در استان از نظر میزان درآمد، باید همه ما برای خدمت به مردم تلاش کنیم.

سید حسن هاشمی افزود: در موضوع بیمارستان شهید رحیمی نباید از ما بپرسید چرا در کانکس ایجاد شده زیرا این کار را تامین اجتماعی انجام داده است.

وی با بیان اینکه ۵۱ درصد بیمه شدگان استان بیمه تامین اجتماعی هستند گفت: توسعه بیمارستان شهید رحیمی با بهره برداری از زمین اوقاف در کنار این بیمارستان، امکان پذیر است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تغییر نیافتن ساختار بیمارستان شهید رحیمی تا رسیدن به نتیجه مطلوب پیگیری خواهد شد و اگر این کار عملی نشود، آن را از طریق مجلس مجدانه پیگیری می‌کنیم.

وی از مسئولان ذیربط خواست با حفظ تابلوی بیمارستان شهید رحیمی بیرجند، به مسئولان استان ۶ ماه برای توسعه مجموعه موجود فرصت داده شود.

هاشمی گفت: در هر صورت گزارشی که توسط این هیئت در تهران ارائه خواهد شد، زمینه لازم را برای فعالیت مجدد بیمارستان شهید رحیمی یا تداوم تغییر ساختار آن فراهم می‌آورد و ما هم آماده هر گونه همکاری در این زمینه هستیم.

مدیرکل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی کشور هم در این جلسه گفت: با درخواست رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی درخصوص بررسی وضعیت درمان تامین اجتماعی در این استان، به اتفاق هیئتی به بیرجند سفر کرده و از ۲ مرکز بستری درمانی بازدید کردیم.

مهدی ناقوسی افزود: با مصوبه هیئت امنای این سازمان، بیمارستان هیئت امنایی میلاد از ۹۶ تخت به ۱۴۰ تخت افزایش یافت و به بیمارستان ملکی تبدیل شد لذا تشکیلات و نیروی انسانی مناسب برای آن تعریف شده است.

وی تصریح کرد: قبل از این با ۲۰ تا ۳۰ درصد ظرفیت در این بیمارستان خدمات ارائه می‌شد در حالی که تجهیزات گرانقیمت متناسب با ۹۶ تخت در آن وجود داشت اما بیمه شدگان نمی‌توانستند از آنها استفاده کنند.

مدیرکل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی با تاکید بر اینکه بر اساس مصوبه هیئت امنای سازمان، ۲ برابر سال‌های گذشته نیروهای بیمارستان میلاد تبدیل وضعیت شدند گفت: متاسفانه مصوبه هیئت امنا تبصره‌ای داشت که بر اساس آن با ملکی شدن بیمارستان میلاد، می‌بایست قسمت بستری بیمارستان شهید رحیمی بیرجند به بیمارستان میلاد منتقل و این بیمارستان به پلی کلینیک تبدیل شود.

وی ادامه داد: این موضوع حساسیت خاصی در بین جامعه کارگری، کارفرمایی و بیمه شدگان استان ایجاد کرد زیرا آنان در سال‌های گذشته خدمات مورد نیاز خود را از بیمارستان شهید رحیمی بیرجند دریافت می‌کردند.

ناقوسی با بیان اینکه در این سفر با دغدغه‌های مردم استان در این خصوص آشنا شدیم گفت: برای اصلاح مصوبه هیئت امنا باید تفاهم نامه بین این سازمان و وزارت بهداشت در زمینه تامین پزشک مورد نیاز فعال شود و عملکرد بیمارستان میلاد هم از ۴۰ درصد فعلی افزایش یابد.

وی بیان کرد: بعد از انجام این کار باید درخواست توسعه خدمات بستری در شهرستان بیرجند مطرح شود که انجام این کار به ۲ شکل امکان پذیر است.

این مقام مسئول گفت: در این راستا بیمارستان شهید رحیمی باید توسعه یابد و به بیمارستان استاندارد تبدیل شود یا خدمات بستری در بیمارستان میلاد توسعه پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه درخواست مردم و مسئولان استان راه اندازی مجدد بیمارستان شهید رحیمی است و نظر آنان را به مسئولان سازمان منتقل خواهیم کرد، متذکر شد: کسانی که در تهران هستند با آمار و ارقام سر و کار دارند لذا ابتدا باید عملکرد بیمارستان میلاد افزایش یابد.

ناقوسی گفت: در سال‌های قبل از دولت سیزدهم همه بیمارستان‌های کوچک مقیاس، طرح توسعه داشتند و درخصوص بیمارستان شهید رحیمی هم باید این طرح اجرا می‌شد.

در این جلسه تعدادی از مدیران استان گزارش‌هایی درباره آخرین وضعیت جامعه کارگری، میزان بیمه شدگان تامین اجتماعی در استان و مشکلات درمانی آنان بیان کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha