۲۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۲۷
کد خبرنگار: 889
کد خبر: 85597125
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جریمه ۱۰ میلیارد ریالی برای قاچاق کالا در همدان

۲۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۲۷
کد خبر: 85597125
جریمه ۱۰ میلیارد ریالی برای قاچاق کالا در همدان

همدان- ایرنا- مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان گفت: قاچاقچی لوازم خانگی، لوازم آرایشی و چوب فروش متخلف در استان حدود ۱۰ میلیارد ریال جریمه شدند.

مرضیه یونسی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران از محکومیت پنج میلیارد و ۳۰۵ میلیون ریالی یک واحد صنفی برای عرضه لوازم آرایشی قاچاق در همدان خبر داد و افزود: شعبه هفتم بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز همدان به پرونده قاچاق کالا شامل ۲ هزار و ۳۷۶ ست انواع مژه مصنوعی و ۶ ست لوازم آرایشی ابرو و مژه رسیدگی کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان اظهار کرد: شعبه پس از بررسی، با توجه به ارائه نکردن مدارک گمرکی و نحوه کشف، اتهام قاچاق را محرز و علاوه بر ضبط کالاهای کشف شده، متخلف را به پرداخت جزای نقدی معادل ارزش کالا محکوم کرد.

یونسی اضافه کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی و کارشناس معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی همدان در بازرسی مشترک از واحد های صنفی در یک مجتمع تجاری، محموله کالای قاچاق را کشف و پرونده تخلف را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

جزای نقدی تاوان قاچاق ظروف آشپزخانه

وی همچنین از جریمه ۲ میلیارد و ۸۹ میلیون ریالی قاچاقچی لوازم آشپزخانه خبر داد و گفت: شعبه سوم بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز همدان به پرونده قاچاق لوازم خانگی شامل ۵۹ ست ۶ عددی و ۴۴ ست پنج عددی ظروف غذا خوری پلاستیکی، ۴۸ ست ۲۴ عددی قاشق و چنگال، ۴۸ ست ۲ عددی قاشق و چنگال کودک، ۱۵۰ عدد پادری و ۳۳۶ عدد انواع اسباب بازی به ارزش یک میلیارد و ۸۹ میلیون ریال رسیدگی کرد.

یونسی ادامه داد: این شعبه پس از بررسی پرونده و با توجه به ارائه نشدن مدارک گمرکی، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط کالا، متخلف را به پرداخت جزای نقدی معادل ارزش کالا محکوم کرد.

تعزیر چوب فروش متخلف در شهرستان ملایر

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان از محکومیت یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریالی چوب فروش متخلف در شهرستان ملایر خبر داد.

یونسی خاطر نشان کرد: شعبه اول بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز شهرستان ملایر پرونده نگهداری و عرضه کالای قاچاق شامل هفت و نیم متر مکعب چوب راش و توسکا جنگلی به ارزش ۹۰۰ میلیون ریال را رسیدگی کرد.

وی اظهار کرد: شعبه پس از رسیدگی و با توجه به ارائه نکردن مدارک قانونی، اتهام نگهداری و عرضه کالا قاچاق را محرز و متخلف را علاوه بر ضبط کالای کشف شده به پرداخت یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال جزای نقدی معادل ۲ برابر ارزش کالا محکوم کرد.

وی گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی و بازرسان اداره منابع طبیعی ملایر در بازرسی مشترک از واحد های صنفی چوب فروشی، محموله کالای قاچاق را کشف و پرونده این تخلف را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha