هوای آذربایجان‌غربی در روز دوشنبه پایدار است/آغاز بارش‌های رگباری از اواسط هفته

ارومیه- ایرنا- رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: طبق نقشه های هواشناسی، طی روزهای یکشنبه و دوشنبه جوی آرام و پایدار در استان حاکم خواهد بود و از روز سه شنبه با توجه به عبور امواجی کم دامنه از تراز میانی جو، شرایط برای رخدادهای رگبار موقت باران فراهم می شود.

مهدی صابری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: صاف تا قسمتی ابری، از بعدازظهر افزایش ابر و و توام با وزش باد پیش بینی هواشناسی برای امروز و فرداست.

وی اظهار کرد: برای روز سه شنبه نیز از بعدازظهر افزایش ابر و وزش باد گاهی شدید در مناطق شمالی استان همراه با رگبار و رعد و برق پیش بینی می شود.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی با بیان اینکه در شبانه روز گذشته بارشهایی از ایستگاه های تخت سلیمان تکاب و دانشگاه ارومیه گزارش شده است، ادامه داد: کاهش دما در استان در روزهای اخیر موجب شده تا شرایط آب و هوایی مطلوبی براستان حاکم شود.

صابری اضافه کرد: در شبانه روز گذشته دمای ارومیه بین مثبت ۱۲ و ۲۸ درجه سانتی گراد در نوسان گزارش شد و شهرستان پلدشت با بیشینه ۳۳ درجه سانتی گراد گرم ترین و شهرستان چالدران با کمینه دمای مثبت ۱۰ درجه سانتی گراد خنک ترین شهر آذربایجان غربی بودند.

به گزارش ایرنا آذربایجان غربی از اوایل شهریور ماه شاهد بارشهای رگباری مستمری است که همه ساله در این ماه رخ میدهد. این استان در طول سال شاهد بارندگی هایی است که بارشهای رگباری متناوب و پراکنده اغلب در شمال استان حتی در تابستان ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha