استاندار هرمزگان بر رفع مشکلات زیرساختی مدارس تاکید کرد

بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه ۱۴ مدرسه در استان مشکل آب و ۲۲ مدرسه مشکل برق دارند، بر لزوم رفع این مشکلات تا پیش از آغاز سال تحصیلی جدید (۱۴۰۳ -۱۴۰۴) تاکید کرد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره‌کل استانداری هرمزگان، مهدی دوستی روز یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش هرمزگان، مهیاسازی کامل مدارس برای آغاز سال تحصیلی جدید را وظیفه همه مدیران استانی برشمرد و اظهار کرد: مدیران آموزش و پرورش و نوسازی مدارس موظف هستند در کمترین زمان لیست مدارس دارای مشکل را به مدیران مربوطه آب و برق ارسال و آن‌ها نیز در کمترین زمان نسبت به رفع مشکلات اقدام کنند.

وی با اشاره به تحویل کلاس‌های درس جدید به آموزش و پرورش بیان کرد: برخی از این مدارس در حوزه محوطه سازی با مشکلاتی مواجه هستند که تلاش خواهیم کرد با بسیج تمام امکانات از دستگاه‌های مختلف محوطه این مدارس نیز آماده و مهیای حضور دانش آموزان باشد.

نماینده عالی دولت در هرمزگان تصریح کرد: در خصوص کلاس‌بندی، توزیع کتاب‌ها، شیوه‌های مدیریتی و فرایندهای آموزش و پرورش استان شرایط مناسبی دارد و رتبه‌های خوبی در سطح کشور دارد.

وی در رابطه با مساله مهم نرخ سرویس مدارس، نرخ قبلی را ناعادلانه برشمرد و اظهار کرد: مصوبه قبلی به دلیل بالابودن قیمت برگشت داده شد و در نهایت نیز آن مصوبه لغو شد، همچنان تاکید داریم افزایش نرخ سرویس مدارس نباید چیزی بیش از میزان تورم باشد که مردم برای مساله آموزش فرزندان خود تحت فشار قرار گیرند.

استاندار هرمزگان تاکید کرد: مقرر شد نرخ جدید با کاهش قیمت قبلی نهایی و مصوبه آن ابلاغ و اخبار آن به مردم استان اطلاع رسانی شود.

دوستی گفت: مساله مهم دیگر ایمن سازی مسیر تردد دانش آموزان و خط کشی‌ها و نصب علائم و تابلوها و ایجاد موانع بود که روندی که بررسی شد پیشرفت مطلوبی نداشت به همین دلیل امشب نشست دیگری با فرمانداران برای حل این معضل برگزار خواهد شد.

گفتنی است در این نشست دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان طرحی در رابطه با توزیع اقلام مکمل برای رده‌های سنی مختلف در بین دانش آموزان ارائه کرد که تصویب و نهایی سازی آن نیز به نشست بعد موکول شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha