۲۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۷:۵۱
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 85597194
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

لردگان میزبان سیزدهمین جشنواره منطقه‌ای حماسه‌خوانی شد

شهرکرد- ایرنا- سیزدهمین جشنواره منطقه‌ای حماسه‌خوانی لردگان در آیینی با حضور جمعی از مسوولان و تعدادی از هنرمندان نقال و شاهنامه‌خوان استان‌های زاگرس‌نشین روز یکشنبه آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرماندار لردگان در این آیین اظهار داشت: لردگان از شهرستان‌های شاخص چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود که در همه زمینه‌ها از جمله فرهنگ و هنر نخبگان و هنرمندان توانمند و با استعدادی را در خود پرورش داده است.

منصور کریم‌زاده با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای این دوران افزود: مردم شهرستان‌های لردگان، فلارد و خانمیرزا همگام و همراه با مردم سایر نقاط استان و کشور در دفاع از کشور ایثار و فداکاری کردند و شهدای بسیاری از جمله ۲ شهید شاخص کشوری ظفر خالدی و الیاس ارجمند را تقدیم نظام اسلامی کرد.

وی تصریح کرد: ملت بزرگ ایران با رهبری امام راحل اجازه نداد یک وجب از خاک کشور به دست دشمن بیفتد و به برکت هشت سال دفاع مقدس، فرهنگ مقاومت در نظام جمهوری اسلامی و منطقه نهادینه شد.

فرماندار لردگان با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره حماسه‌خوانی لردگان گفت: تجلیل از هنرمندان، نخبگان، مادران و همسران و فرزندان شهدا و جانبازان سرافراز یکی از برنامه‌های این همایش بزرگ ۲ روزه است که نقش مهمی در خصوص نگهداشت هنر و آداب و رسوم ملی و دینی برعهده دارد.

کریم‌زاده یادآور شد: پیام مهم سیزدهمین جشنواره شاهنامه‌خوانی و نقالی زاگرس‌نشینان وحدت، همدلی و یکپارچگی مردمان غیور، ولایتمدار استان‌های زاگرس‌نشین است.

وی افزود: نشاط‌آوری و شادی با بی‌بند و باری متضاد است و ما این ارزش را به برکت نظام اسلامی و همراهی مردم کسب کردیم.

به گزارش ایرنا، در ۲ روز برگزاری این جشنواره، ۴۰ نقال و شاهنامه‌خوان به اجرای برنامه می‌پردازند.

لردگان میزبان سیزدهمین جشنواره منطقه‌ای حماسه‌خوانی لردگان شد

از مجموع ۱۹۰ اثر رسیده به جشنواره حماسه‌خوانی لردگان، ۴۰ اثر برای حضور در مرحله نهایی این جشنواره برگزیده شدند تا در ۲ روز اجرای زنده با یکدیگر رقابت کرده و برترین‌ها با نظر هیات داوران انتخاب شوند.

نزدیک به ۹۰ درصد آثار ارسال شده به دبیرخانه سیزدهمین جشنواره منطقه‌ای حماسه‌خوانی لردگان مربوط به بخش نقالی است و رقابت‌های این بخش هنری با اجرای ۲۶ نقال در چهار رده سنی زیر ۱۰ سال، ۱۱ تا ۱۶ سال، ۱۷ تا ۲۴ سال و رده سنی بالای ۲۵ سال و در بخش شاهنامه‌خوانی جشنواره سیزدهم در ۲ رده سنی زیر ۲۵ سال و بالای ۲۵ سال برگزار می‌شود.

سیزدهمین جشنواره منطقه‌ای حماسه‌خوانی لردگان با همکاری قرارگاه فرهنگی، هنری و رسانه‌ای شهید آوینی در بخش‌های نقالی و شاهنامه‌خوانی و با گستره جغرافیایی اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، فارس، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، هرمزگان و همدان در حال برگزاری است.

لردگان در ۱۹۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha