اساسنامه سازمان همیاری‌ شهرداری‌ها طبق مقتضیات استان‌ها اصلاح شود 

رشت - ایرنا - مدیرکل دفتر امور شوراهای اسلامی شهر و روستا وزارت کشور گفت: اساسنامه سازمان همیاری‌ شهرداری‌ها براساس مقتضیات زمانی و مکانی استان‌ها و با مدیریت اقتضائی اصلاح شود.

به گزارش ایرنا، محمدرضا صمیمی روز یکشنبه در جلسه هم‌اندیشی مدیران عامل سازمان همیاری‌ شهرداری‌های ۱۰ استان کشور در رشت گفت: این سازمان در سال ۱۳۷۰ ایجاد شد تا اقتصاد شهر را متحول و به رفاه مردم کمک کند و این رفاه به توسعه کمی و کیفی این مناطق بیانجامد.

وی با بیان اینکه در کشور یک هزار و ۴۵۵ شهر و ۳۹ هزار دهیاری وجود دارد توسعه کمی و کیفی این مناطق را لازم و ملزوم یکدیگر دانست.

وی افزود : توسعه کمی بدون توسعه کیفی معنایی نخواهد داشت به طور مثال اگر تعداد ناوگان حمل و نقل عمومی در شهری افزایش یابد اما زیرساخت‌های معابر و راهها ارتقاء پیدا نکند موجب ترافیک در شهر و ایجاد نارضایتی در بین مردم خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان نیز در این جلسه اظهار کرد: سازمان همیاری‌ شهرداری‌ها نهادی دولتی نیست و باید مانند بنگاه اقتصادی درآمدزایی داشته باشد تا بتواند علاوه بر خودکفایی به شهرداری‌ها نیز در ارائه خدمات کمک کند.

موسی فکور ادامه داد: برگزاری این جلسات و نشست های مشترک می تواند به تبادل اندیشه و افکار در سازمان همیاری‌ شهرداری‌ها برای استفاده از فناوری و تکنولوژی‌های بروز، دانش بنیان، خلاقانه و نوآور یاری رساند.

وی اضافه کرد: این سازمان ظرفیت های بسیاری دارد که می‌تواند حمایتگر و یاری دهنده شهرداری‌ها برای رسیدن به درآمد پایدار باشد.

فکور تصریح کرد: متاسفانه هم‌اکنون شهرداری‌ها، ظرفیت‌های این سازمان را نمی‌شناسند و نسبت به آن غریبه هستند و رابطه آنها دوسویه و تنگاتنگ نیست درحالی که می‌توان از ظرفیت سازمان همیاری‌ها در بخش‌های مختلفی مانند دانشگاه علمی‌- کاربردی برای ارتقای سطح علمی این مجموعه بهره گرفت.

رئیس سازمان همیاری‌ شهرداری‌های گیلان نیز در این جلسه گفت‌: این جلسه پیش‌درآمد جلسه هم‌اندیشی سازمان همیارهای کل کشور است که به زودی شکل می‌گیرد از اینرو این جلسه با حضور ۱۰ استان پهنه غرب به شمال در گیلان تشکیل شد.

مجید منادی اظهار کرد: محور این جلسه بیان قدرت این سازمان در استان‌ها و آشنایی با ظرفیت سایر این مناطق بود تا بتوانند در صورت لزوم به یکدیگر کمک کنند. جلسه بعدی یکماه آینده در استان مازندران با حضور ۳۱ استان برپا می شود.

در این جلسه روسای سازمان همیاری‌ های شهرداری‌ها در استانهای گیلان، همدان، کرمانشاه، اراک، قزوین، مازندران، گلستان و سایر استانها حضور داشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha