والیبال باشگاه‌های آسیا/ سومی قاره کهن به اندونزی رسید+فیلم

یزد- ایرنا- تیم والیبال " جاکارتا بهایانگ کارا پرِسیسی اندونزی " در دیدار رده بندی رقابت‌های والیبال باشگاه‌های آسیا ۲۰۲۴ در سالن شاهدیه یزد با نتیجه سه بر صفر بر تیم پاولودار کلاب قزاقستان غلبه کرد و در مکان سوم قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، در این مسابقه که عصر یکشنبه با حضور حدود یک هزار تماشاگر برگزار شد، تیم اندونزی در سه ست‌ متوالی به ترتیب با امتیازهای ۲۵ بر ۱۵، ۲۵ بر ۱۴ و ۲۵ بر ۱۹ بر حریف قزاقستانی پیروز شد.

تیم والیبال جاکارتا بهایانگ کارا پرِسیسی (اندونزی) یکی از مدعیان قهرمانی این مسابقات بود که برای حضور شایسته در مسابقات سرمایه گذاری زیادی کرده بود و دو بازیکن طلایی المپیک پاریس (انگاپت و پاتری) را جذب کرده بود اما در نهایت به مقام سومی دست یافت.

این تیم در نخستین دیدار مرحله مقدماتی نتیجه را به شهداب واگذار کرد و در ادامه نمایندگان کویت و قزاقستان را شکست داد.

نماینده اندونزی در مرحله یک چهارم نهایی موفق به حذف الریان قطر شد تا به مرحله نیمه‌نهایی برسد اما در بازی بعدی و تنها مسابقه پنج سته این رقابت‌ها مغلوب فولاد سیرجان ایرانیان شد تا امیدش برای سهمیه جهانی از دست برود.

همچنین تیم پاولودار والیبال کلاب (قزاقستان) یک پیروزی مقابل کویت و دو شکست برابر شهداب و اندونزی در مرحله مقدماتی تجربه کرد. این تیم مرحله یک چهارم نهایی نیز موفق به شکست کم ایر افغانستان شد تا به مرحله نیمه‌نهایی صعود کند.

قزاق‌ها در مسابقه پنجم خود نتیجه را به شهداب یزد میزبان مسابقات واگذار کردند تا از راه‌یابی به دیدار فینال بازبمانند و سهمیه رقابت‌های جهانی را نیز از دست بدهند.

همچنین مسابقه نهایی رقابت‌های والیبال باشگاه‌های آسیا ۲۰۲۴ از ساعت ۱۷ امروز بین ۲ تیم شهداب یزد و فولاد سیرجان ایرانیان برگزار می شود تا چهره تیم قهرمان مشخص شود.

بیست و ششمین دوره مسابقات والیبال باشگاه‌های آسیا با حضور ۱۸۰ بازیکن خارجی از ۱۸ شهریورماه جاری در سالن شهید حاج مهدی (شاهدیه) یزد آغاز شده بود.

در این مسابقات علاوه بر شهداب یزد (میزبان مسابقات) و فولاد سیرجان ایرانیان، تیم‌های اسپورتینگ کلاب (کویت)، گاز الجنوب (عراق)، الریان اسپورت کلاب (قطر)، کَم ایر (افغانستان)، پاولودار والیبال کلاب (قزاقستان) و جاکارتا بهایانگ کارا پرِسیسی اندونزی حضور دارند.

رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا چند سالی است با توجه به حضور ستارگان والیبال دنیا در باشگاه‌های آسیا کیفیت و اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است.

تیم والیبال شهداب یزد در فصل گذشته با کسب ۲ پیروزی متوالی بر تیم مدعی و باسابقه پیکان تهران با افتخار بر بام قهرمانی لیگ برتر باشگاه‌های کشور ایستاد و در فصل جاری نیز نایب قهرمان ایران شد.

استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت ۵۵ هیات ورزش استانی، ۴۰۰ هیات شهرستانی و ۶۲ هزار ورزشکار زیرپوشش بیمه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha