تداوم ناپایداری‌های جوی در مازندران تا پایان هفته

ساری- ایرنا- هواشناسی مازندران با اشاره به ورود سامانه جدید، پیش‌بینی کرد که ناپایداری‌های جوی در این استان از امروز -یکشنبه- تا پایان روز پنجشنبه همچنان تداوم داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، طبق پیش‌بینی هواشناسی، شرایط جوی مازندران تا پایان امروز -یکشنبه- با رگبار، باران و رعد و برق همراه خواهد بود و از فردا -دوشنبه- نیز از شدت ناپایداری‌های جوی کاسته می‌شود و فقط در ارتفاعات و مناطق غربی استان شاهد رگبار پراکنده باران خواهیم بود.

طبق پیش‌بینی هواشناسی از روز سه‌شنبه جو استان پایدار و دمای هوا نیز تا حدودی افزایش خواهد یافت. اما از شامگاه سه‌شنبه تا پایان روز پنجشنبه، علاوه بر رگبار پراکنده، دمای هوا نیز کاهشی خواهد شد.

جدول پیش‌بینی پنج روزه هواشناسی نشان می‌دهد که با تداوم ناپایداری‌های جوی استان و خنک‌تر شدن هوا در چند روز آینده، میانگین دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی از ۲۸ تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در طی امروز، با چندین درجه کاهش در روز پنجشنبه با ۲۵ تا ۲۷، در مناطق غربی از ۲۸ تا ۲۹ به ۲۴ تا ۲۵ و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز از ۱۶ تا ۲۰ به ۱۵ تا ۲۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می رسد.

تداوم ناپایداری‌های جوی در مازندران تا پایان هفته

بر اساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیـش‌یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی امروز مازندران ابری، در ارتفاعات مه‌آلود همراه با کاهش دما، رگبار متناوب باران، وزش باد و رعد و برق، روز دوشنبه نیمه ابری و در بعدازظهر با افزایش ابر در ارتفاعات نیمه غربی با رگبار پراکنده باران و در روز سه‌شنبه نیز صاف تا نیمه ابری با افزایش نسبی دما و از اواخر شب با افزایش ابر، وزش باد و رگبار و رعد و برق پراکنده پیش‌بینی شده است.

شرایط جوی مازندران در روز چهارشنبه نیمه ابری تا ابری با کاهش نسبی دما، به ویژه در نیمه غربی و ارتفاعات با رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد، روز پنجشنبه نیمه ابری تا ابری به تدریج با کاهش ابر و در روز آخرین روز هفته جاری جمعه نیز صاف تا نیمه ابری و از اواخر شب با افزایش ابر، وزش باد و در غرب استان با رگبار و رعد و برق پراکنده همراه خواهد بود.

داده‌های دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی نشان می‌دهد گلوگاه با ثبت دمای ۳۱.۶ و سیاه بیشه با ۱۷.۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق مازندران در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم‌ترین ساعت به ۲۸ درجه سانتی گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته ۲ درجه کاهش خواهد یافت.

وضعیت امروز دریای خزر نیز مواج و از شب با کاهش موج پیش‌بینی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha