استاندار مرکزی: اقدام ملی مسکن تابع تغییر دولت‌ها نیست

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: اقدام ملی مسکن تابع تغییر دولت‌ها نیست و هر دولتی که روی کار باشد باید به این مهم توجه ویژه داشته‌ باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «فرزاد مخلص‌الائمه» روز یکشنبه در نشست شورای مسکن استان مرکزی افزود: این طرح به خانه‌دار شدن بخش بزرگی از جامعه کمک کرده است و بانکها نیز در روند اجرای آن باید همکاری کنند.

وی به طرح جوانی جمعیت هم اشاره کرد و ادامه داد: متقاضیان مسکن در طرح جوانی جمعیت اولویت دارند و نهادهای متولی باید نهایت همکاری را با آنها داشته باشند.

استاندار مرکزی در بخش دیگری از سخنانش به اقدامات نوسازی و تجهیز مدارس استان اشاره کرد و ادامه داد: با وجود بدهی بالای دولت به سازمان نوسازی و تجهیز مدارس، این نهاد همچنان به خدمات‌رسانی خود ادامه می‌دهد که جای تقدیر دارد.

بانک رفاه در اجرای طرح اقدام ملی مسکن پاسخگوی متقاضیان نیست

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی هم گفت: بانک رفاه کارگران نه در تنها در استان مرکزی بلکه در سطح ملی، پاسخگوی متقاضیان مسکن اقدام ملی نیست.

«علی‌اکبر اسدی» افزود: باید اقدامات بانک رفاه در کوتاهی وظیفه نسبت به طرح اقدام ملی، رسانه‌ای شود زیرا این بانک پای کار نمی‌آید و دغدغه‌ حل مشکلات مسکن ملی ندارد.

وی بیان کرد: ضروری است بانک مرکزی به جد موضوع را پیگیری و از بی‌توجهی به این مهم پرهیز کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: برای کمک به حل مشکلات متقاضیان اقدام ملی در استان، ۶ ماه با بانک رفاه بحث داشته‌ایم و درگیر بودیم.

اسدی افزود: ما از بانک مرکزی مطالبه داریم و لازم است با اقدام جهادی در این مقوله کار کند تا مشکلات متقاضیان اقدام ملی مسکن حل شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی به روند تکمیل طرح هشت‌هزار و ۱۰۰ واحدی اقدام ملی مسکن اراک اشاره کرد و گفت: متقاضیان یک‌هزار و ۵۶۰ واحدی شرکت آرش آرمه اراک، یک هزار و ۴۰۰ متقاضی وجه مورد نیاز را واریز کردند و شرکت کیسون دیگر پیمانکار اقدام ملی اراک هم از ۲ هزار و ۳۹۲ واحد از ۲ هزار و ۴۰ متقاضی وجه دریافت کرده است.

«عباس یوسف‌زاده» افزود: یکی دیگر از پیمانکاران هم از ۲ هزار و ۴۰۰ متقاضی از یک‌هزار و ۹۲۰ متقاضی وجه دریافت کرده و شرکت دژلیس هم از ۸۳۲ متقاضی از ۷۵۱ نفر وجه دریافت کرده است.

وی بیان کرد: تفاهم‌نامه‌ ساخت ۹ مدرسه در طرح اقدام ملی مسکن استان مرکزی با اداره‌کل نوسازی مدارس استان منعقد شده که ۲ مدرسه پیشرفت فیزیکی بالایی دارد.

۱۴۱ هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن در استان مرکزی ثبت نام کردند که از این تعداد ۴۰ هزار نفر از متقاضیان واجد شرایط شناسایی شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha