سند تک برگ اراضی شهرآفتاب و شهرک ژاندارمری تهران صادر می‌شود

تهران بزرگ - ایرنا - مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران از اخذ ۱۴۰ فقره سند تک برگ برای املاک و اراضی شهرداری تهران در شهر آفتاب و شهرک ژاندارمری خبر داد.

به گزارش ایرنا، ابوذر مختاری روز یکشنبه در جریان برگزاری نشست هم‌اندیشی و هم‌افزایی میان اداره کل ثبت اسناد و املاک کشور و سازمان املاک و مستغلات شهرداری اظهار کرد: شهرداری تهران در راستای صیانت از حقوق بیت‌المال در موضوع املاک باید هماهنگی و تعاملات بیشتری با واحدهای ثبتی داشته باشد. نگاه سازمان املاک شهرداری با سازمان ثبت اسناد، نگاه یکپارچگی است و نتیجه همکاری این دستگاه‌ها، نظمی است که برای شهرداری و مردم شهر بسیار ارزشمند است.

وی افزود: اخذ ۱۴۰ فقره سند تک برگ از اراضی شهرآفتاب، شهرک ژاندارمری و سایر معابر شهری از دستاوردهای مدیریت شهری است.

سند تک برگ اراضی شهرآفتاب و شهرک ژاندارمری تهران صادر می‌شود

تشکیل کارگروه رفع معضلات ملی در حوزه ثبت

مدیرکل ثبت اسناد و املاک کشور نیز در این نشست به نگاه سازمان ثبت اسناد در راستای اجرای قانون حدنگار اشاره کرد و گفت: امروز سازمان ثبت به عنوان متولی این قانون در کشور وظیفه دارد متر به متر اراضی این کشور را شناسنامه‌دار و هویت‌دار کند به همین جهت کارگروهی تحت عنوان کارگروه رفع معضلات ملی در حوزه ثبت تشکیل شده و بر اساس آن در همه استان‌ها معضلات سنواتی تعیین تکلیف نشده، دنبال می‌شود.

عبدالحمید مرادی اظهار کرد: معتقدیم که ریشه بسیاری از مفاسد در تثبیت نشدن قطعات است بنابراین آمادگی کامل داریم تا در مواجه با پرونده‌هایی که امکان تضییع حقوق عمومی و خصوص شهرداری تهران را دارند،‌را شناسایی و برای تثبیت مالکیت آنها به نام شهرداری و صیانت از اموال و انفال عمومی، همه توان خود را به کار گرفته و در کمترین زمان ممکن اسناد مالکیت معابر و املاک شهر صادر می‌شود.

محمد افخمی، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان تهران نیز در این جلسه به چالش‌های موجود در ثبت املاک و نیاز به مستند سازی املاک شهرداری اشاره کرد و گفت: شهرداری تهران مجموعه منظمی است اما در حوزه ثبت اسناد و با وجود مشکلاتی که در تعارضات ملکی و تصرفاتی که در اراضی املاک شهرداری وجود دارد نیازمند همکاری بیشتر بین دستگاه‌ها و ایجاد یکپارچگی ضرورت استفاده از فناوری‌های نوین و سیستم‌های الکترونیکی برای تسهیل فرآیندها و کاهش زمان انتظار برای دریافت اسناد است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha